De tweede bekerwedstrijd voor v.v. Bruchterveld was in en tegen Daarlerveen.
Deze tegenstander was ons al zeer bekend van het voorlaatste seizoen. Toen deden beide ploegen weinig voor elkaar onder en dat was ook dit keer het geval.

De gasten begonnen in de volgende opstelling:
Koen Godeke;
Nick van der Veen, Rienk van der Veen, Jesse Godeke;
Julian Smit, Luc Roeleveld, Maikel Ros, Rutger Dijk, Niels Lubbers;
Luuk Benjamins, Lesley op de Haar.

Ivm de afwezigheid van maar liefst drie centrale verdedigers, was Rienk van der Veen in het centrum geposteerd door trainer Job Lamberink. Een gewaagd probeersel.
Bruchterveld begon sterk en combineerde er goed op los. Een prima aanval over links leidde de 0-1 in.
De sterk opkomende Nick van der Veen, Julian Smit als aangever en Luc Roeleveld als afmaker.
Amper een paar minuten later stiftte de linksbuiten van Daarlerveen de bal net voorlangs het doel van Godeke.
De gastheren namen het initiatief over en drongen verder aan. Koen Godeke was de redder in nood op een inzet van de speersnelle rechtsbuiten.
Even later viel dan toch de gelijkmaker. Nick van der Veen beroerde een der spitsen lichtjes, maar er was contact en de man ging neer binnen de zestien meter. De aansluitende strafschop werd feilloos benut door Stef Reekers, 1-1.
De restende tijd in de eerste helft was ook voor Daarlerveen. Een vrije trap van twintig meter ging via Koen Godeke op de paal, de rebound werd van dichtbij over het vangnet gejaagd.
Op slag van rust weer een vrije trap. De bal belandde in de muur en de terugspringende bal werd vanaf ruim twintig meter hard ingeschoten, maar Godeke was op z’n post.
Rust 1-1.
Eerste beschwouwingen vanaf de kant: Middenveld is sterk, spitsen brengen te weinig, probeersel verdediging vooralsnog geen groot succes.

Na de rust vooralsnog geen personele wisselingen.
Meteen een counter van Daarlerveen en Rienk kan slechts redding brengen ten koste van een gele kaart.
Daar waar de gastheren eigenlijk het betere van het spel hadden, namen de Tricolores opnieuw de leiding. De mooie actie op links, de voorzet op maat van Op de Haar en de inkomende Maikel Ros doeltreffend met het hoofd, 1-2. Prima goal.
Bij de gelijkmaker zo’n 13 minuten later zag de Bruchterveld verdediging er niet goed uit. Een steekbal achter de verdediging zette Tom Koppelman opeens vogeltjevrij voor Godeke en faalde niet,   2-2.
De tijd van het vele wisselen brak aan. Thijs Nijman en Richard Snippe kwamen Maikel Ros en Luuk Benjamins aflossen. De terugkeer van de wat snellere Nijman achterin was zeer welkom.
Even later mochten ook Tom Odink en Niek Dijk hun kunsten vertonen, Niels en Rienk mochten gaan douchen.
Het voetbal werd er niet veel beter op met de vele wissels. Met nog een kwartier op de klok leken de rood-hemden op voorsprong te komen, maar de perfecte counter bleek toch niet zo perfect, want de afronding ging op wonderbaarlijkse wijze net naast in plaats van in het ruim 7 meter brede doel.
Koen Dijk kreeg slechts 9 minuten de kans zich te bewijzen. Zijn eerste balcontact betekende echter meteen de 2-3. Een diepe bal in de zestien meter werd door de keeper totaal verkeerd beoordeeld en hij maaide er dan ook volledig naast,  de doorgelopen Koen kon uit een moeilijke hoek de bal nog net aaien, maar het was voldoende voor de voorsprong.
Bruchterveld kreeg wat meer ruimte en Julian Smit zag z’n vlammende schot helaas net over de kruising vliegen.
De Tricolores zouden de resterende minuten met de voorsprong op zak rustig moeten uitspelen, maar het jeugdige enthousiastme dreef ze weer te gehaast naar voren. Daarlerveen heeft dan juist de ploeg om knuillig balverlies af te straffen met een rappe counter en dat gebeurde dan ook. Daniel Derks was de afmaker.
Zo eindigde deze bekerwedstrijd in een toch wel terechte 3-3 puntendeling.

Conclusie na afloop vanaf de kant: Probeersel in de verdediging was mooi om een keer te proberen, maar weinig rustgevend voor de toeschouwers, te riskant.
Het middenveld was sterk vandaag, zeker als er snel werd gecombineerd, maar zodra de postbodes ook maar weer eventjes actief waren, was er meteen balverlies en dus gevaar.
Voorin zijn er ook meerdere opties, dus er is zeker geen ruimte voor misplaatst sterallures gedrag. Iedereen zal 100% moeten presteren, niemand is zeker van z’n plaats.

Komende zaterdag de laatste mogelijkheid voor het duo Lamberink en Veneman om nog wat uit te proberen mocht dit nodig zijn. Hopelijk kunnen de geblesseerden weer aanhaken bij de laatste bekerwedstrijd, uit tegen PW1885 in Enschede.
De week erop start de competitie met de zware uitwedstrijd tegen Oranje Nassau in Almelo, dan moet het sterkst denkbare team er staan.

HR