Om een bekerronde verder te komen was er vooraf maar één opdracht, namelijk winnen van vv Hellendoorn. De top-derdeklasser miste op één goal na promotie naar de tweede klasse. Bruchterveld juist gedegradeerd, dus is het dan reëel om een stunt te verwachten?

Onder leiding van arbiter Bent Kuipers ontspon zich een boeiende wedstrijd. Hellendoorn is op z’n sterkst vanuit de omschakeling, zo ook vandaag. Met zoals altijd aan het roer dirigent Ruben Hendriks. Het begin was voor de gasten maar gescoord werd er niet, al was met name de snelle Boy Sasbrink een plaag voor de Bruchterveld verdedigers. Richard Snippe moest al na 20 minuten de geblesseerde Ryan van den Berg vervangen.
Na zo’n 25 minuten kwamen de Tricolores beter in de wedstrijd.
Aan de andere kant trof Sasbrink vanuit een vrije trap de bovenkant lat. Na een paar mogelijkheden voor de gastheren, dan vlak voor de rust toch de 0-1. Eerst was Godeke nog de sterkte in een een-op-een met Sasbrink, maar op het van richting veranderde schotje van Hendriks was hij kansloos.

Na de rust namen de Tricolores meer het initiatief. En dat leverde al snel de gelijkmaker op. Koen Dijk verlengde een dieptepass en Luc Roeleveld kon alleen op keeper Hulsebos af en maakte geen fout, 1-1.  Het spel golfde hierna op en neer, waarbij Hellendoorn wel de beste kansen kreeg, maar zolang er niet werd gescoord bleef de tweede ronde voor de Tricolores in beeld.
Helaas lukte het de Bruchtervelders niet de verlossende tweede goal te maken, maar kon men terugzien op een prima wedstrijd tegen een erg sterke tegenstander.

Hierdoor bleef de stand 1-1 en is vv Hellendoorn door naar de tweede ronde en eindigden de Tricolores op een verdienstelijke tweede plaats in deze poule.

A.s. zaterdag komt vv Mariënberg op bezoek op de Noppenweide voor de seizoenopening van de 4e klasse C. Indien er zo wordt gevoetbald en gestreden moet het mogelijk zijn Rolf Hofsink c.s. met een nederlaag naar huis te sturen.

HR