Zaterdag 7 Maart kwam Voetbal vereniging Door Eendracht tot Overwinning (DETO) op bezoek. Met nog vers in ons geheugen, de heenwedstrijd van 16 november waar wij een 1-4 voorsprong niet wisten vast te houden en de thuisploeg nog met een punt lieten wegkomen. Wij hadden dus vandaag nog wat goed te maken tegen de roodhemden uit Vriezenveen.

Onder leiding van Dhr. Rolfers trapte ut Twidde om klokslag 14:30 uur af. De eerste helft speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Bruchterveld werd voor het eerst gevaarlijk uit een cornerbal die Roy licht toucheerde en bij de tweede paal binnen leek te vallen. Maar daar stond nog een speler van Deto die de bal weg kon werken. Wij gaven verdedigend bijna niets weg waardoor onze goalie een rustige eerste helft had.

Vlak voor rust kregen wij toch de grootste kans van de wedstrijd. Na een voorzet vanaf links kwam de bal tussen Timmerman en 2 verdedigers van Deto in. waar Roy de hoekjes voor het uitkiezen had, Maar helaas stuitte hij op de dikke teen van de doelman.

Huisjes kwam erin voor Lenters en het 2e bedrijf kon beginnen. Wij kregen al vrij snel een cornerbal  dus de airforce kon direct weer aan de slag. De keeper dacht de bal te kunnen pakken maar die taste mis waardoor Rob er met de kop bijzat en de bal in het doel werkte,mooi begin van de 2e helft. Maar nog niet veel later lag de bal ook al weer in het netje achter onze doelman. Na een aanval over links en een goede voorzet kon de spits de bal in het doelwerken. Sandink kwam in de ploeg voor Potgieter en D. Altena voor Timmerman. Later volgde bijna identieke goal voor de gasten met een aanval over links en die wist de lange spits te vinden die bal vrij eenvoudig bij de 2e paal kon inkoppen. Bij ons wordt het wat slordiger aan de bal waardoor ons spel steeds moeizamer werd. Daardoor volgde ook de 1-3, wij waren aan het aanvallen maar verloren de bal voorin, waardoor Deto snel kon counteren met een lange bal naar de aanvaller. De bal valt achter onze verdediger waardoor de aanvaller de bal op onze achterlijn kan aannemen en terug kan leggen op de inkomende spits die de bal in de touwen werkt. Kleine discussie omdat het leek dat de bal de achterlijn had gepasseerd maar de VAR wuifde het weg en wees Rolfers naar de middenstip. Met nog 10 minuten op de klok kregen wij een terechte penalty, Jarno kreeg een tik van de lange verdediger die veel te laat bij de bal was. Hij zit waarschijnlijk nu nog te klagen want hij was de enige op het hele veld die dacht dat hem onrecht was aangedaan.

Reinders die legt de bal op de stip en werkt de bal prima in de touwen: 2-3. Het Twidde probeerde er nog een slot offensief in te gooien maar kwam niet meer tot een gevaarlijke aanval. Helaas staat het Twidde weer met lege handen terwijl beide ploegen goed aan elkaar gewaagd waren.

Volgende week op bezoek bij onze naaste buren Banthum. De aftrap is om 12:00uur onder leiding van dhr. Schepers.