Blessures en Corona perikelen beheersten vooraf de selectie van vv Bruchterveld. Een afzegging zou  bij de KNVB absoluut gehoor gevonden hebben, maar coach Lamberink besloot met de uitgedunde selectie toch de strijd met grootmacht Oranje Nassau aan te gaan, hopende op een klein wonder. Dat wonder kwam er vandaag helaas niet.

Onder een fijn voorjaarszonnetje en met nogal wat Banthumers langs de lijn waren vanaf het begin de krachtsverhoudingen duidelijk. Onder aanvoering van de absolute uitblinker, de Messi van Almelo,  Hakan Cetin, was het uitsluitend Oranje Nassau wat de klok sloeg.
Ruim een half uur kon Bruchterveld het doelschoon houden, Niels Lubbers haalde nog een bal van de lijn, maar na 38 minuten was het toch raak.
Een prima crosspass op de rechtsbuiten, een perfecte voorzet en Thijs Hindriks die de 0-1 binnen kopte buiten bereik van Godeke.
Weer een prima diepe pass bereikte Patrick Ponsten, zijn harde schot van dichtbij trof de brede borst van Koen Godeke.
De rust kwam met een alleszins tevredenstellende 0-1 gezien vanuit de positie van de gastheren.
Wellicht was er toch nog wat mogelijk met máár 1 goal verschil.

Na rust kwam de vorige week geblesseerd geraakte Luc Roeleveld in het veld voor Julian Smit. Aanvallend was dit op het oog wel een verbetering, maar tot echte kansen kwamen de Tricolores ook de tweede helft niet.
Na 50 minuten incasseerde Rienk van der Veen z’n eerste gele kaart, door Cetin van z’n sokken te duwen. Onnodig, maar niet terug te draaien.
Enkele minuten later viel de beslissing, voor zover het nog spannen was. Na een doorkopbal kwam Patrick Ponsteen wel erg vrij te staan. Hij kreeg alle gelegenheid de hoek uit te zoeken en dat lukte ‘m aardig goed, 0—2.
Na 65 minuten was na een overtreding van Rienk van der Veen voor arbiter Huis in ’t Veld de grens bereikt en werd hem de tweede gele kaart getoond, douchen dus.
ON scoorde vervolgens nog twee keer. Eerst linksback Marciano Stulen uit een afgeslagen corner en  12 minuten voor tijd bekroonde de absolute kleinste, maar tevens grootste man van het veld een prima wedstrijd met de 0-4.
Oranje Nassau was twee klassen te groot voor de Tricolores vandaag. De ploeg was tot nu toe ook de beste ploeg waar het team van Lamberink dit seizoen tegen speelde.
Promotie zou waarschijnlijk voor zowel de tegenstanders als voor de club zelf erg wenselijk zijn.

Volgende week speelt Bruchterveld uit bij de buren van Mainbarg. Op voorhand weer een mooie pot tegen ‘t rood-zwart hart.

HR

Interview met Job Lamberink na afloop: )https://www.youtube.com/watch?v=eXiOKEKllu8

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen