Na jaren afwezigheid is het toch weer gelukt om een 45 ca. plus of min binnen de krijtlijnen te krijgen. Fantastisch!

Marcel o.d. Haar, Henri Eggengoor en Henk Luisman hebben samen de schouders eronder gezet om dit voor elkaar te krijgen.

Het enthousiasme van de gevraagde spelers was geweldig!

Meer dan voldoende spelers om ons op te geven voor het bekende toernooi waarin Kloosterhaar, SVV’56, Voorwaarts, Dos’37, en DETO ook meedoen.

6 keer per seizoen op een vrijdagavond een toernooitje met deze teams. Iedere club heeft per seizoen de eer om het een keer te organiseren.

Het is een gezellig treffen met oude bekenden van vroeger. Spelers die hun vaardigheden, ook al is het tempo een tikkie lager dan voorheen, nog steeds laten zien.

Gezelligheid, plezier en fairplay voorop…maar nog steeds bloedfanatiek en de wil om het potje te winnen! Zoiets gaat nooit over!

De 1e speelronde heeft reeds plaatsgevonden op 27 september j.l. in Westerhaar bij de plaatselijke club Voorwaarts.

Good old keeper Arjan Huisjes haalde zijn oude tenue van 20 jr. geleden, van een bekend restaurant uit Langeveen, uit de tas en had deze avond weer katachtige reddingen. Arjan Lennips drukte zn peuk ‘as usual’ net voor de wedstrijd uit en ook aan hem kon je niet zien dat hij 20 jr. geen bal heeft (aan) geraakt.

Goed gemutst en vol zelfvertrouwen begonnen we aan het toernooi. De bal lekker rond laten gaan en zo snel mogelijk de spitsen aanspelen was het credo.

DETO was onze eerste tegenstander. 80% balbezit…foute inspeelbal op het middenveld..countertje..pats..0-1 achter. De Vjennekloetn gaven niks meer weg.

Helaas..eerste wedstrijd verloren.

2e wedstrijd tegen SVV. Ook ditmaal veel meer balbezit, maar de welbekende counters van SVV waren zeer effectief.

Wij benutten de kansen niet, SVV wel en zodoende werd er onnodig met 2-0 verloren.

Aij..2 wedstrijden…leuk voetbal, maar 0 punten. (Waar heb ik dat eerder gehoord..)

3e wedstrijd de burenstrijd met Kloosterhaar. Wat een tempo in deze wedstrijd..ongekend..

Na 1 minuut scoort superspits Bennie Benjamins de 1-0 voor Kloosterhaar en had daarna nog de kans op 2 en 3-0.  Die verzuimde Bennie gelukkig, waarna wij beter in de wedstrijd kwamen. Uit een prachtige combinatieaanval werd de 1-1 gescoord.  Deur op slot..sleutel weggooien..en 1-1 over de streep trekken…pfff zware pot.

De volgende pot tegen voorwaarts werd wederom goed gevoetbald, maar ook hier werden de counters ons fataal. 2-1 verlies.

Dos’37 was onze laatste tegenstander van vanavond. Al snel kwamen we op voorsprong, maar helaas wist Dos het net ook te vinden. Kansen op 2-1 werden niet meer benut door ons en eindigde deze wedstrijd in een remise

Ondanks de schamele 2 punten (who cares!) op deze avond, hebben we allemaal ontzettend genoten van dit weerzien met elkaar!

Na de wedstrijd was de kantine gezellig vol met alle teams. Borrel/hapje erbij en heerlijk napraten over de gemiste kansen en/of goeie ouwe tijd met de vele bekenden.

Prachtig!

Aanstaande vrijdagavond 25 oktober is het onze beurt om het toernooi te organiseren.

Het beloofd weer prachtige voetbalavond te worden!

Komt dat zien! U bent van harte welkom op de Noppenweide!

Om 19.00 is de aftrap.

Arrivederci!!