Gisteren speelde Bruchterveld 1 tegen Kloosterhaar een oefenwedstrijd.

Bij de thuisploeg veel basisspelers (maar liefst 7) afwezig vanwege weekendjes-weg en ziekte.
Daarom waren er een flink aantal jeugdspelers opgetrommeld door Arjan Keuken, die zo mooi de kans kreeg wat toekomstige senioren aan het werk te zien.  Richard Snippe, Julian Smit, Stef Nijeboer en Jorn Spijkers maakten zo hun debuut in Bruchterveld 1. Zet daarbij de jonkies Thijs Nijman, Max Smit en Luuk Benjamins en je hebt een veredeld A-junioren team.
Voor de broodnodige ervaring was Rob Lubbers nog even weer van stal gehaald.

Bruchterveld begon fel en drong meteen aan. Kloosterhaar liet het gebeuren, want dat is ook hun favoriete spelletje.  De  tegenstander het spel laten maken en dan razendsnel en gevaarlijk counteren, dat beheersen ze dan ook zeer goed.

De jonge Tricolores combineerden er aardig op los en waren erg actief. De jongelingen Richard Snippe en Max Smit waren hun tegenstander regelmatig te snel af.  Spits Luc Roeleveld had het al een paar keer van afstand geprobeerd, maar zijn schoten misten het doel.
Bij zijn derde poging na een half uur spelen redde de keeper nog, maar Niek Dijk was er als de kippen bij om de
1-0 binnen te tikken.
Kloosterhaar kwam er enkele keren snel en gevaarlijk uit, maar ze kregen de bal niet langs Huisjes.

De rust kwam met een 1-0 stand en voor de toeschouwers als een welkome opwarmer. Ondanks het gure en natte weer waren er toch een mooi aantal supporters komen kijken.

Trainer Erik Drenthen had z’n mannen blijkbaar met een andere boodschap het veld ingestuurd, want de zwart-witten drongen nu veel meer aan en dat leidde tot meer fouten aan Bruchterveld kant.
Het overwicht was nu duidelijk bij de tegenpartij.
In deze periode viel ook de 1-1.  De rechtsbuiten ontving de bal volgens de Bruchtervelders (incl. grensrechter Jan Pullen) in buitenspelpositie, maar de arbiter van dienst dacht er anders over en liet het doorgaan, de voorzet werd in het lege doel geschoven door Mark Boshove.

Na een kwartiertje echter kwam de thuisploeg weer beter in het spel.
Julian Smit was de geblesseerde Maikel Ros komen vervangen en deed dit met verve.
Jorn Spijkers en Stef Nijeboer kwamen in de 65e minuut Altena en Snippe vervangen en pasten zich moeiteloos aan.

De wedstrijd ging aardig gelijk op, maar Kloosterhaar was natuurlijk de ploeg met veel meer ervaring. Dit leek ook de beslissing te brengen.
Wanorde in de Bruchterveld defensie gaf de rechtsbuiten de kans de bal bij de eerste paal te leggen, waar Ravenshorst knap tussen twee man in de bal in de korte hoek schoot, 1-2.

Toen waren er nog 10 minuten te gaan. Onder impuls van de jonkies bleef Bruchterveld de aanval zoeken en vijf minuten later werd dat beloond. Rik Lenters kreeg de bal op z’n twintig meter van het doel en aarzelde niet, maar schoot diagonaal via de vingertoppen van de keeper raak, 2-2.

Dit was ook de terechte eindstand. Bruchterveld meer balbezit en frivoler, Kloosterhaar degelijk en effectiever.

A.s.donderdagavond speelt Bruchterveld thuis tegen CSVC uit Coevorden om 20:00 uur.

Opstelling tegen Kloosterhaar was:

Huisjes;
Benjamins, Rob Lubbers, Nijman, Altena (60′ Stef Nijeboer);
Lenters, Dijk, M.Ros (55. Julian Smit);
Max Smit, Roeleveld, Richard Snippe (60′ Jorn Spijkers)