De eerste wedstrijd in 2018 was neen oefenpotje thuis tegen Hollandscheveld. De Drentse derdeklasser was in afgelopen jaren al een paar keer een nuttige tegenstander in oefenwedstrijden.

Beide ploegen misten nogal wat vaste krachten vanwege een weekendje weg.

Bruchterveld begon op het kunstgras met de volgende opstelling:
Wouter Huisjes;
B.Altena, N.Ros, R.Lubbers, R.Lenters;
R.van der Veen, N.Dijk, L.Roeleveld;
J.Alberts, G.Odink, R.Meijerink.

Bruchterveld nam meteen het initiatief, maar kon niet echt gevaarlijk worden.
Aan de andere kant was een scherpe steekpass voldoende om een spits vrij voor Huisjes te zetten, deze werd goed uitgekapt en hij schoof de bal ik het lege doel.
De beste kans voor Bruchterveld in de eerste helft was voor Rob Meijerink, maar zijn schot werd knap gepareerd door de doelman.
Meijerink moest zich na een half uur geblesseerd laten vervangen door Luuk Benjamins.
Nog een halve kans voor Johan Alberts, maar gescoord werd er niet.
De tweede helft was nog nauwelijks begonnen of de bal lag al weer achter Huisjes. Trainer Keuken gaf na afloop een gedetailleerde verklaring waar de oorzaak lag. Dit wordt ongetwijfeld dinsdag nog even besproken.
Bruchterveld rechtte de rug en drukte de Oranjehemden nog wat meer achteruit. Gijs Odink en Johan Alberts creëerden mooie kansen, maar het afronden was nog steeds te lastig.
Met nog een half uur op de klok werd er nog even flink gewisseld.
Frank Altena kwam voor Lenters, Max Smit voor Niek Dijk en debutant Thijs Nijman voor Berjan Alena.
Deze jongelingen zorgden voor nieuwe energie en en er werd fris van de lever gespeeld.
Amper 2 minuten later gaf Odink een knappe assist aan Roeleveld, die van dichtbij de bal hoog in schoot, 1-2.
Vijf minuten later kregen de gasten hun beste kans van de tweede helft, maar een kopbal ging rakelings voorlangs.
De laatste 20 minuten was geheel voor de gastheren. De kopbal van Odink van dichtbij moest er gewoon in, maar de keeper dook precies goed. Ook Benjamins kreeg de bal van dichtbij niet over de doellijn.
En een kopbal van Lubbers raakte de paal aan de verkeerde kant.
De laatste actie van de wedstrijd was ook meteen de mooiste.  Een prachtige aanval opgezet door Frank Altena, ging via Max Smit naar Luc Roeleveld, door op Smit en droog binnen gewerkt door Benjamins.
Een terechte beloning voor een met name goede tweede helft.
Eindstand 2-2.

Komende zaterdag oefent Bruchterveld opnieuw thuis tegen een derdeklasser, dan is SVVN uit Nijverdal de tegenstander. Aanvang 14:30 uur.