De uitwedstrijd bij SP Daarle zou gezien de stand op de ranglijst en de uitslag van de heenwedstrijd (8-0) geen probleem mogen zijn voor vv Bruchterveld.
Het noodweer schoot de thuisploeg echter te hulp en bracht hen zowaar een zwaarbevochten punt in het laadje.

De Bruchtervelders, die laatste tijd aardig op schot waren, misten voor deze wedstrijd topscorer Op de Haar. Niels Lubbers mocht hem vervangen in de spits. Hij kreeg na 10 minuten al de eerste kans, maar treuzelde te lang.  Enkele minuten later was het wel 0-1. Luc Roeleveld stoomde over de rechterkant op, liet iedereen z’n hielen zien en eenmaal binnen de zestien gaf hij ook keeper Martijn Valk geen kans.
Een even logische als verdiende voorsprong voor de Tricolores. SP Daarle komt duidelijk kwaliteit te kort, maar speelt wel met volle overgave, soms zelfs op of net over het randje.
Bij een van de spaarzame Doarlese aanvallen werd een bal op doel gekopt, op de lijn werd de bal echter weggewerkt.
Daarna was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Valk.
Eerst Rienk van der Veen met een prachtig gedrukt schot, maar Valk op z’n post.  Daarna Benjamins, maar niet koel genoeg. Een knappe lob vanaf de zijkant van Van der Veen, maar Valk lette wederom goed op. Jarno Otter schoot nog eens vlak voorlangs. Maar de grootste kans was voor Niels Lubbers, toen Valk een harde terugspeelbal niet onder controle kreeg en Lubbers hem had moeten passeren en dan binnen schieten. Het lukte hem echter niet de 0-2 aan te tekenen.
De rust kwam met slechts 0-1. Voor SP Daarle een acceptabele score.  De Tricolores waren er niet ongerust op, die tweede treffer zou na rust echt wel gemaakt worden.
Maar toen bood de natuur SP Daarle de helpende hand. Na de rust nam de toch al straffe wind orkaan-achtige vormen aan (deze werd meteen “Dinie” gedoopt) en begon het ook nog eens hard te regenen en te hagelen.
Arbiter Karkdijk, die voordien al moeite had het spel te volgen, raakte helemaal de kluts kwijt. Kaarten werden weer ingetrokken, aanslagen werden zelfs helemaal niet gezien.
Dergelijke extreme weersomstandigheden zijn meestal in het voordeel van de verdedigende partij, Daarle dus, omdat je geen fatsoenlijke aanval meer kunt opzetten. SP Daarle ramde gewoon alles naar voren en gokte op een fout achterin bij de gasten. En het gekke is, je voelt als toeschouwer aan dat dit nog gaat gebeuren ook.
Met het rondspelen achterin werd er druk gezet, een aanvaller van Daarle werd aangetikt en een vrije trap volgde.  Het was Jeffrey Meinetten die de bal vanaf zo’n dertig meter richting het doel van Huisjes schoot. Was het de wind die de bal droeg, of gewoon een inschattingsfout? Feit was dat Huisjes onder de bal doorging en de bal in het lege doel plofte, 1-1 met nog een kleine twintig minuten op de klok.
En als je dan zelf geen kansen creëert, mede door het weer, dan moet er ingegrepen worden. Dat deed trainer Keuken uiteindelijk tien minuten voor tijd, door drie nieuwe spelers te brengen.  Max Smit en Richard Snippe brachten weer wat nieuw elan in de ploeg en Gijs Odink kreeg nog de grootste kans, maar maaide over een voorzet van Smit heen.
Rienk van der Veen werd nog onderuit geschoffeld op de achterlijn, maar ook dit zag Karkdijk niet.
Zo eindigde deze vreemde wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Voor SP Daarle een verdubbeling van het aantal wedstrijdpunten, dus groot feest. Voor Bruchterveld een kleine blamage, zeker gezien het aantal mogelijkheden in de eerste helft.
Volgende week is Bruchterveld vrij. De week erop uit naar Dieze West.

Opstelling:
Huisjes;
N.Ros, Otten, Nijman, M.Ros;
Dijk (’79 Richard Snippe) , van der Veen, Otter;
Benjamins, Lubbers (79’ Gijs Odink), Roeleveld (79’ Max Smit)

Foto’s Jan van der Veen