Bruchterveld 1 – HHC 7​ 6-3 (4-1)
Woensdag 27 februari 2019
19:30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: dhr. H. van Duren

Spelers: Bernard Geertman (doel), Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Jarno de Weerd, Harry Bolks, Arno Godeke en Gert Nijeboer
Technische staf: Wim Otten en Klaas Pullen

Scoreverloop: 1e min 1-0 (Henri), 6e min 2-0 (Henri), 9e min 2-1, 11e min 3-1 (Henri), 13e min 4-1 (Tim), 31e min 4-2, 33e min 5-2 (Gert), 46e min 6-2 (Henri), 47e min 6-3

Op woensdagavond 27 februari stond de thuiswedstrijd tegen HHC7 op het programma en dat is een team waar wij het traditioneel lastig tegen hebben. De uitwedstrijd tegen hen werd nipt en enigszins gelukkig met 2-3 gewonnen. Toevallig met dezelfde spelers die nu hun opwachting maakten, dus weer eens met oproepspeler Arno in de gelederen.
De wedstrijd begon voortvarend voor ons, al in de 1e minuut rolde de bal tergend langzaam in het vijandelijke doel na een slippertje van hun keeper. Vijf minuten later scoorde Henri opnieuw en was het al 2-0. HHC7 was enigszins van slag en reageerde nogal eens geïrriteerd met kleine overtredingen. Veel hielp hen dat niet, maar de aansluitingstreffer van hen in 9e minuut was echt schitterend en tevens onhoudbaar voor onze keeper. Gelukkig maakte Henri al snel zijn 3e treffer en Tim maakte er in de 13e minuut al 4-1 van na een mooie aanval. Vijf goals in 13 minuten, dat was nog eens een flitsende start, maar in de 18 minuten die volgden werd er niet gescoord. HHC7 moest komen, maar wist geen echte vuist te maken.
Na rust wist HHC7 toch terug te komen tot 4-2, zou het dan toch nog spannend worden? Dat viel mee, de marge werd al snel vergroot toen Gert met een geniepige bal zowel verdediger als keeper passeerde. Een paar minuten voor tijd kwamen we zelfs op 6-2 (opnieuw Henri), al snel gevolgd door een klutsgoal van HHC7. Dit betekende een 6-3 overwinning, niet slecht en een flinke opsteker na het verlies van de week ervoor. Met nog 3 (uit)wedstrijden te gaan hebben wij 4 punten voorsprong op de concurrent H’berg’85 1, mits ze de inhaalwedstrijd winnen. Het kampioenschap komt in zicht, maar wij zijn er nog niet.