De uitslag van de bekerwedstrijd Bruchterveld – Nieuwleusen (3-4) doet vermoeden dat het een gelijkopgaande strijd was, maar schijn bedriegt.

Van meet af aan was het duidelijk dat de ex-tweedeklasser een pittge kluif zou worden voor de Tricolores. Al in de 6e minuut volleerde Bas Evenboer de bal prachtig achter de kansloze Huisjes.
Even later weer een lange bal achter de verdediging en nu ging de lob van Evenboer net over.
Na een half uurtje stond Nick Holsappel aan het eind van een prima aanval en tikte de 0-2 binnen.
De eerste kans voor Bruchterveld kwam toen keeper Hoogenkamp voor het eerst deze dag in de fout ging, de inzet van Otter ging echter voor het verlaten doel langs.
Op slag van rust had Op de Haar de 1-2 op de voet, maar zijn slappe inzet belande in de handen van Hoogenkamp. Veel uitgespeelde kansen creëerde Bruchterveld de eerste helft niet. Nieuwleusen was gewoon een maatje te groot.
Zo’n 10 minuten na rust was er een breekpunt in de wedstrijd. Op rechts ging Op de Haar er van door, er werd gevlagd voor buitenspel, maar arbiter Veldhuizen negeerde dit signaal.
Net buiten de zestien ging de uitgelopen Hoogenkamp opnieuw in de fout. Hij miste de bal en vergreep zich aan Op de Haar. De straf was een rode kaart en een vrije trap tegen.
Veldspeler Robin Hoogenkamp ging op doel en deed dit niet onverdienstelijk. De vrije trap smoorde overigens in de muur.
Er ontstond met een mannetje minder op het veld wat meer ruimte voor de Bruchtervelders. De wedstrijd was ook wat meer in evenwicht nu. Lubbers kreeg nog een ferme kans, maar zijn inzet was te slap.
Hij en Dijk mochten hierna gaan douchen. Met Lenters en Odink kwamen er twee verse krachten.
Het was wachten op de 1-2, maar de 0-3 viel aan de andere kant. Nick Ros greep sterk in, maar leverde de bal daarna ook zo weer in. De geheel vrijstaande Holsappel kon makkelijk binnen koppen.
Invaller Gijs Odink deed daarna een paar keer van zich spreken.
Hij zette goed door, en schoof de bal vanaf de zestien meter netjes in de hoek, 1-3.
Even later een corner van Van der Veen en bij de tweede paal kon de vrijstaande Benjamins de 2-3 tegen de touwen rossen. De inhaaljacht was begonnen, maar een prima vrije trap van Ruben Brinkman bracht het verschil weer op twee (2-4).
Hierna was het weer Odink die lastig was voor de oranje-verdediging, hij werd afgestopt met een ferme duw in de rug. Penalty oordeelde Veldhuizen. Koen Otten benutte deze feilloos.
Ondanks dat Bruchterveld een kans rook op de 4-4, werd deze niet meer gescoord.
Conclusie: Met elf tegen elf was er weinig eer te behalen voor de gastheren. Met een man meer werd het toch nog een vermakelijk potje.

Volgende week de seizoensopening uit tegen ’s Heerenbroek. Is Bruchterveld er klaar voor? In de voorbereiding inclusief bekerwedstrijden presteerde het nogal wisselend, mede door wat uitprobeersels van trainer Keuken. We zullen het zien volgende week op sportpark De Kandelaar.