Bruchterveld 1 – Bergentheim 1 5–4 (4–2)
Woensdag 27 november
21:30 uur De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: D. Wessels

Spelers: Gert (c), Henri, Martin, Jarno, Arno, Bernard, Gerjon.

Scoreverloop: 2e min 1-0 (Henri), 4e min 2-0 (Henri), 7e min 2-1, 9e min 2-2, 16e min 3-2 (Gert), 18e min 4-2 (Martin), 31e min 4-3, 38ste min 4-4, 43ste min 5-4 (Henri)

De avond begon met een fotoshoot met en bij de nieuwe shirtsponsor van het zaalteam, Auto Combi uit Hardenberg. Dit heeft een dusdanige inspirerende werking gehad, dat het de rest van de avond niet meer fout kon lopen.
Om 21:30 uur kon er worden afgetrapt en al gauw lag de 1-0 achter de Bergentheimse keeper. Jarno stoomde op over de rechterkant en gaf de bal goed voor aan Henri die zijn eerste van de avond noteerde. Al snel volgde de tweede treffer, weer van de voet van Henri. Een licht comfortabele voorsprong, maar al snel liet Bergentheim zien dat zij ook een aardig balletje konden trappen. Nog voor de 10e minuut is verstreken staat de stand namelijk al weer gelijk.
Bergentheim is individueel wellicht wel iets beter, maar wij verdedigen goed en komen er een aantal keer goed uit. Een mooie combinatie tussen Arno, Martin en uiteindelijk Gert als afmaker levert in de 16e minuut het derde doelpunt op. Arno en Martin hebben de smaak te pakken en combineren nogmaals door de verdediging en laatstgenoemde verschalkt de keeper hoog in de korte hoek.
In de rust worden er links en rechts wat aanwijzingen gegeven. Dit helpt maar even, want 6 minuten na rust tuinen we er toch weer in, Bergentheim maakt de aansluitingstreffer. Koppie er bij houden, stug blijven verdedigen en loeren op de kansen die komen. Het spel golft redelijk op en neer en ondanks goed keeperswerk van Bernard, lukt het Bergentheim om de stand weer gelijk trekken. Gelukkig laten we ons niet van de wijs brengen en kan Henri een paar minuten voor het eind met nog 1 verdediger voor zich oprukken langs de linkerkant van het veld. Een tikkie opzij en een geplaatst schot later ligt de bal achter de keeper en staan we weer op voorsprong! De laatste paar minuten overleven we en kan de scheidsrechter de wedstrijd affluiten.
Een mooie overwinning op de buren en we zijn nog steeds ongeslagen. Volgende wedstrijd is woensdag 4 december tegen HHC 4 om 21:30. De toegang tot de Slag is gratis, dus komt allen kijken!