Het is ieder jaar weer puzzelen in de jeugd, met name bij de meiden om te zorgen dat iedereen weer op zijn/haar plekje komt binnen onze prachtige club. Niet altijd iedereen is blij aan het begin van het seizoen, maar wat Bruchterveld zo een prachtige club maakt is dat we er toch elk seizoen weer het beste van maken met zijn allen.

Ook de MO17 voor dit jaar was weer even flink puzzelen, met name ook op het gebied van trainen. Een kleine twee weken voor de start van het seizoen heeft Henri Eggengoor zich opgeworpen als trainer voor het team. Inmiddels zien we op elke maandagavond een flinke groep meiden fanatiek trainen. En dat fanatisme is volop te aanschouwen op de zaterdag kunnen we wel stellen. Onze meiden wonnen al 2/3 competitiewedstrijden. Vandaag aanschouwde deze razende reporter het grootste gedeelte van de wedstrijd thuis tegen DVC Dedemsvaart.

Voor het gros van deze meiden is het hun eerste seizoen op een heel veld. Door het 9-tal systeem van de KNVB konden ook zij al proeven van het buitenspel systeem. Voor de oudere meiden uit dit team is het weer terug in een volledig meiden team na een jaar met de jongens. De wedstrijd tegen DVC begon wat tam van twee kanten. Het lichte overwicht was voor Bruchterveld dat liet zien elkaar te durven inspelen en opbouwen. Toch was het DVC wat op voorsprong kwam. Een zeer uitgewerkte manier van corners nemen, op een lijntje vanaf de zestien inkomen, bleek zeer lastig te verdedigen. De koppies bij onze meiden gingen gelukkig niet hangen er bleef keurig vooruit gevoetbald worden. Met name via Eline en Noa kon er gevaar gesticht worden. De twee bewogen keurig om elkaar heen. Na een kleine scrimmage voor de goal van DVC wordt de bal al dan expres, maar daar heeft het wel de schijn van, teruggespeeld op de keepster, die deze vervolgens in de handen pakt. De indirecte vrije trap die volgt ketst af maar wordt vanaf de zestien op de pantoffel genomen door Jula. Haar inzet verdwijnt via een DVC speelster over de keepster in de goal, 1-1. Niet veel later valt ook de terechte 2-1, wederom uit een goede combinatie tussen Noa, Eline en Anna. Het is die eerste die de bal uit de lucht met haar chocoladebeen vervolgens keurig achter de keepster werkt. Ook de 3-1 zit nog in het verschiet in de eerste helft, na een prachtige lange bal van laatste vrouw Isa op Eline. Eline was helaas iets te vroeg vertrokken, haar keurige afronding werd daarom helaas afgekeurd.

De tweede helft voert DVC de druk een beetje op. Met slechts 2-1 op het scorebord valt er natuurlijk nog wel wat te forceren. De gasten reigen aanval na aanval aan elkaar, maar als echte leeuwinnen blokken onze jonge meiden schoten, en werken ze de gevaarlijke corners weg. Ook instant keepster Daleen laat nog een goede reflex zien op een van de weinige echte inzetten op goal. Gelukkig geldt de eeuwenoude voetbalwed ‘Als die aan de ene kant niet valt, dan vaak wel aan de andere kant’ ook in Bruchterveld. Een weggewerkte bal valt pardoes voor de voeten van Eline, die haar goede wedstrijd bekroont met een mooi doelpunt. Met deze comfortabele 3-1 voorsprong wordt de wedstrijd professioneel uitgespeeld door de meiden, dat met enkele afwezigen, nog niet eens op volle oorlogssterkte was.

We zijn super benieuwd wat deze meiden dit seizoen nog kunnen laten zien!