Niek had de taak als navigator vandaag. Met het gezegde “meerdere wegen leiden naar Rome” in het achterhoofd reedt ’t Twidde naar Nijverdal.
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, al met al fijne omstandigheden om een potje te voetballen.
Met een fris gevoel nam de Zweef de aftrap, ons was geïnstrueerd om af te wachten wat de tegenstander ging verzinnen. Het werd een snel spel met veel kantelen, voor de flanken was het moeilijk inschatten van wie welke man was. De Zweef wist voornamelijk overal wel een driehoekje te vinden. Op een gegeven moment wist de Zweef te scoren uit een 1-2 waarbij de spelers van ’t Twidde aan het slapen waren. Telkens wou het niet lukken voor de heren van 2.

Rust

Na een stevig mondeling examen in de kleedkamer gingen we het veld op. Vanaf de aftrap ging de wedstrijd langzamerhand naar de kant van Bruchterveld. Steeds meer kansen, Senna met een bal op de lat en “Saaie ballen Barry” met een balletje in het vangnet. De druk werd opgevoerd en er werd eindelijk gevoetbald. De jochies uit Nijverdal beginnen het te knijpen, zelfs de trainer en assistent beginnen zenuwachtig te worden. Onze Senna laat de verdedigers alle hoeken van het veld zien, fantastische acties en mooie schoten. Soms moet je een klein beetje geluk hebben, dan raakt de bal wel het netje. Bruchterveld verhoogt de druk steeds meer en het lijkt er op dat hij nog gaat vallen. Het mocht niet baten. Helaas… Gelukkig konden we op de terugweg in één streep naar huis en snel aan het bier.

Zaterdag om 12:00 komt SVZW op bezoek. In Wierden eindigde de wedstrijd in 2-2, wat bij ons voor een wrange smaak zorgde. Een overwinning zaterdag zal weer enige kleur geven aan het seizoen.

Auteur: Jorben de Lange