Bruchterveld 1 – HHC 9 2-1 (1-1)
Woensdag 07 maart 21.00 uur
sporthal De Meet te Hardenberg
Scheidsrechter: Franc Geerdink uit Beuringen

Spelers Bruchterveld: Bernard Geertman (doel), Klaas Pullen, Tim v.d. Veen, Gerjon Otten, Martin Otter, Harold Muis en Harry Bolks
Coach: Wim Otten

Spelers HHC: Gerwin Moeken, Niels v.d. Brink, Henri Dijk, Erik Hamberg, Elmar Houdel, Patrick Nijland en Ferdy Veltink

Scoreverloop: 9e minuut 0-1, 11 minuut 1-1 Harold, 31e minuut 2-1 Tim

De tegenstander op deze avond was HHC 9, waar we in de vorige wedstrijd nipt van verloren met name door toedoen van een “gastspeler” bij HHC 9 die toen wel erg bepalend was. Dit keer leek dat weer het geval, want het doel werd dit keer verdedigd door “gastspeler” Gerwin Moeken, die normaliter ook het doel verdedigd van een heel ander elftal. Het begin van de wedstrijd was voor de gasten en we konden maar moeilijk onder de druk wegkomen en dat het nog duurde tot de 9e minuut dat HHC de 1-0 wist te scoren was mede te danken aan het goede keeperswerk van Bernard. Gelukkig wisten we heel snel daarna de 1-1 te scoren. Harold wist op het juiste moment diep te gaan en kreeg de bal ook op het juiste moment aangespeeld en wist de goed keepende Moeken te verrassen met een mooi laag schot, 1-1. HHC trok zich meer terug en we kregen enkele goede kansen om op voorsprong te komen. Helaas lukte dit niet en de ruststand was dan ook 1-1. Na rust een redelijk opgaande wedstrijd hoewel wij de betere kansen kregen en uit een van de kansen wist Tim in de 31e minuut de 2-1 te scoren. We kregen gaandeweg de 2e helft veel meer mogelijkheden om de score uit te breiden maar zoals al gezegd, de keeper was deze avond moeilijk te passeren. Aan de andere kant moesten we wel attent blijven daar een 2-1 stand altijd gevaarlijk blijft. HHC ging volop in de aanval en probeerde wel de gelijkmaker te scoren, maar ook Bernard was deze avond niet meer te passeren en ranselde elke bal uit het doel. HHC had er deze avond meer uit kunnen halen maar had dan veel meer als team moeten spelen. Nu waren er teveel spelers die het individueel wilden proberen en daar wisten onze verdedigers wel raad mee. Bovendien hadden deze spelers regelmatig balverlies wat ons vele kansen en uiteindelijk de terechte overwinning opleverde van 2-1. Door deze overwinning houden we de aansluiting met de nummer 1 Dedemsvaart.