Zaterdag a.s zullen de Tricolores de 24e wedstrijd spelen in en tegen Marienberg op Sportpark Westerpark, aanvang is 14.30 uur, scheidsrechter van dienst is dhr. G.H. Steen.

De huidige nummer 11 tegen de nummer 10, het verschil op de ranglijst is maar één plekje, maar het puntenverschil is maar liefst 14 punten in het voordeel van Bruchterveld.

Allereerst naar de thuisploeg Marienberg, de ploeg van trainer Visscher heeft een moeizaam seizoen en kon uiteindelijk maar twee ploegen onder zich houden. Vooraf had men zich dit seizoen heel anders voorgesteld maar 16 verliespartijen is teveel zeker voor die mooie club an’t kanaal.

Wekelijks de prachtige voorbeschouwingen en wedstrijdverslagen gelezen van de plaatselijke verslaggever AD, ook het laatste voorafje was weer van topniveau. Hoog Bruce Springsteen-gehalte weliswaar, waar men in Mainbarg drukker mee is dan in Britishfield, uiteindelijk elf tegen elf toch…? Graag wordt ook nog even aangehaald dat Bruchterveld met al die Jongs van Buutenaf toch nog op een gevaarlijke plek staat. Dat klopt voor 100 %. We staan op een plek die we graag willen verlaten en zeker samen met die jongens van buitenaf die zich met volle overgave voor de club inzetten. Bruchterveld is blijkbaar een zeer gastvrije en aansprekende vereniging binnen onze gemeentegrenzen, waar spelers zich al heel snel thuis voelen en zich ook op andere manieren betrokken voelen binnen de club, waarvan akte..!!

Dan nu naar de ploeg van trainer Bloemendal, na een weekje vrij konden we kijken wat er op de andere velden gebeurde.  Helaas, op geen enkel veld was het resultaat ons gunstig gezind. Sterker nog, de uitslagen duwden Bruchterveld naar plek 10 wat aan het eind van dit seizoen nacompetitie inhoudt, dat is niet wat we willen. Voorafgaand aan dit seizoen wisten we dat het een lastig jaar zou worden; tot de winsterstop ging het van een leien dakje, de maanden erna waren we heel wisselvallig met een paar uitschieters daar gelaten. Zoals al eens eerder gemeld, zo aan het eind van het seizoen staat een ieder waar het hoort te staan.

Maarrrrr…. het eind van het seizoen is nog niet aan de orde, zeker niet…..het duurt nog 90 minuten en een beetje, dat is twee keer 45 minuten waar we heel veel goed kunnen maken. Je kan natuurlijk in de tussentijd als een gek gaan kijken op die voetbal-app om te zien wat er op andere velden gebeurt, maar dat is iets waar we geen enkele invloed op hebben. Het zal moeten gebeuren in Marienberg zaterdag; winnen zal noodzakelijk zijn en na afloop kijken wat dit heeft opgeleverd. Maar dat Bruchterveld daar wil vlammen is een feit, wetende dat Marienberg ons voetballend de laatste seizoenen niet echt ligt, maar daar moet een eind aan komen.

Trainer Bloemendal zal zijn jongens weten te motiveren tot het uiterste, daarvan zijn we van overtuigd….. iedereen wil het beste geven voor onze mooie club. Wat het uiteindelijke resultaat zal zijn, zullen we om 16.15 uur weten, maar trots zijn we dan zeker.

Want het motto is en blijft :

“DOAR MUT OP AN“

BS