Na de domper vorige week in Kloosterhaar mochten de Tricolores opnieuw in een uitwedstrijd aantreden tegen een ploeg uit de onderste regionen, namelijk DES uit Nijverdal.

De rood-zwarte ploeg van trainer de Fretes boekte vorige week een verrassende uitzege bij ON.
In het eerste kwartier gebeurde er niet veel, de ploegen waren aan elkaar gewaagd en veel speelde zich af op het middenveld.
Het eerste gevaar kwam van de thuisploeg. Met een steekpass werd Luco Plekkenpol vrij voor Huisjes gezet, maar de doelman was juist op tijd uit z’n kooi. Even later werd een diepe bal door Huisjes niet goed weggewerkt en werd Jochem Top een kans geboden, zijn schot ging echter voorlangs.
Meteen daarop wederom een kans voor de rood-zwarten waarbij hands van een aanvaller door de verder uitstekend leidende arbiter Dick Beldman over het hoofd werd gezien, maar het liep met een sisser af.
Hierna was het de beurt aan de gasten.  Een verdediger kopte een hoge bal door, maar Lubbers was niet snel genoeg om dit af te straffen en Roeleveld wachtte te lang met de trekker over te halen.
Toch kwamen de Tricolores op een 0-1 voorsprong. De jarige Rienk van der Veen nam een vrije trap, Lubbers en aanvoerder Sven Mensink gingen de lucht in, waarbij de verdediger zijn eigen doelman perfect passeerde.
Vijf minuten later was een foute DES kaats de aanleiding voor de volgende kans voor de gasten. Lubbers kwam vrij voor doelman Corne Hogenkamp, die de hoek naar zijn doel knap verkleinde en zo redding bracht. Zo leek de rust met een 0-1 stand te  beginnen, maar door drie poedels op rij in de Bruchterveld verdediging kon Simon op de Dries zomaar de 1-1 binnen schieten.
En nog was de koek niet op. Niels Lubbers kopte de bal uit een voorzet op de lat en ook uit de daarop volgende scrimmage voor het DES doel werd er wonder boven wonder niet gescoord.
Met gemende gevoelens werd de thee en koffie opgezocht. Na een kwartiertje slap ouwehoeren in de DES kantine ging het publiek er weer eens goed voor staan.

Ook in de tweede helft golfde het spel aanvankelijk op en neer. De eerste kans was voor de Tricolores. Door een slippertje van de DES laatste man kon Luc Roeleveld vrij voor Hogenkamp verschijnen, maar opnieuw was de doelman de redder in nood.
Met nog ruim een half uur op de klok bracht trainer Keuken met Benjamins een verse kracht voor Snippe.
De volgende kans was weer voor DES. De verder sterk spelende Nick Ros, weer terug op de linksback, positie ging de fout in en daardoor kon Jochem Top opstomen richting Huisjes, die echter nét op tijd z’n hok uit was. En vlak erop schoten eerst een invaller en later Sem van Dartel net voorlangs en naast.
Met nog een kwartier te gaan wisselde Keuken nog een keer aanvallend.  Spits Koen Dijk kwam Julian Smit aflossen. Het bleek een gouden wissel te zijn. Drie minuten later nam Van der Veen een indraaiende vrije trap, de juist ingevallen Koen Dijk kopte door en bij de tweede paal stond Koen Otten vrij om de bal achter Hogenkamp te rammen. Bruchterveld weer op voorsprong.
Twee minuten later weer een vrije trap van Van der Veen, twee verdedigers die langs de bal maaiden en een zeer attente Koen Dijk, die de geboden kans koel afrondde.
Ging het nu dan toch lukken? Zou het spreekwoordelijke kwartje dan toch een keer de goede kans op vallen? Twee minuten later wisten we dat ’t zo was. Luuk Benjamins verraste de linksback en leverde een afgemeten voorzet af, waar Koen Dijk zijn hoofd hard tegenaan plaatse.
Bááhm…. 1-4!  Wedstrijd definitief beslist.
Jeugdspeler Jesse Veltink mocht nog even meedelen in de feestvreugde en loste Jarno Otter af.
In de score kwam echter geen verandering meer.

Een geheel verdiende overwinning van de Bruchtervelders die ook qua veldspel de bovenliggende partij waren.
Onderin de derde klasse D Oost is het dringen geblazen. Bruchterveld heeft op doelsaldo de rode lantaarn overgedragen aan DES en de nummers 8 tot 14 staan op maximaal slechts twee punten van elkaar.
Maar ook bovenin zijn de verschillen klein. Slechts Mariënberg vertoeft enigszins in Niemandsland.

Over twee weken, op 23 november komt OZC naar de Noppenweide. Aanvang 14:30 uur.
Na afloop is er een Oktoberfest (maar dan in november) in clubhuis de Noppenveste.
Komt allen!  (mét of zonder lederhose of dirndl).

Foto’s van Jan van der Veen