Zaterdagmiddag 17 december, een gure koude dag. De KNVB heeft de competitie al stil gelegd en de meeste Nederlanders zitten gezellig thuis rond de kachel. Zo niet onze zaterdagmiddagballers. Zij trotseren de elementen en begeven zich op hun stalen ros richting Kloosterhaar om daar op uitnodiging een wedstrijd te spelen tegen een aantal oudere routiniers waarbij het voor sommigen een afscheidswedstrijd is. Het wordt een gezellige ontmoeting waarbij in 3 wedstrijden van 20 minuten wordt bepaald wie de winnaar is. Uiteindelijk wordt de 1e en 3e wedstrijd gelijk gespeeld maar Kloosterhaar trekt de overwinning naar zich toe door de 2e wedstrijd te winnen. Met mummelman in de rust en snert na afloop is het allemaal goed te doen. Ook de 4e helft was zoals verwacht ook weer erg gezellig. Rond 18.00 uur moet de kou nogmaals worden getrotseerd als de terugreis naar Bruchterveld wederom op het stalen ros moet worden gemaakt. Al met al een geslaagde middag die waarschijnlijk nog wel een vervolg gaat krijgen in Bruchterveld, wanneer de temperatuur wat hoger zal zijn.