Gramsbergen 3 – Bruchterveld 1, 2-11 (0-5)
Maandag 28 September om 22:00
Sporthal de Binder te Gramsbergen
Scheidsrechter: Dhr. Rick Reins

Spelers: Koen Godeke (doel), Jarno de Weerd, Henri Eggengoor, Bas Waterink, Tim van der Veen, Martin Otter (A) en Koen Otten

Coaches: Wim en Klaas

Scoreverloop: ​7e min 0-1 ​Tim, 11e ​min 0-2 Martin, 14e min 0-3 Henri, 20e min 0-4 ​Jarno, 25e min 0-5 Henri, 26e min 0-6 ​Bas, 27e min 0-7 Bas 28e min 1-7, 32e min 2-7, 34e min 2-8 Henri, 41e min 2-9 Koen, 41e min 2-10 Henri, 44e min 2-11 Koen

Het was bijna dinsdag toen we afgelopen maandag af mochten reizen voor een wedstrijd in Gramsbergen tegen het 3e elftal van de plaatselijke SV. Op het vrolijke tijdstip van 22:00 trapten we af onder de bezielende leiding van de dienstdoende scheidsrechter Rick Reins. De al lang dienende stafleden wisten te melden dat er in het verleden ooit eens om 22:30 afgetrapt werd, maar ook dit was een latertje. Veel bekende gezichten aan de kant van Gramsbergen met veel spelers die een verleden in het eerste elftal gehad hebben. Kortom, een geduchte tegenstander zo was de verwachting.
De eerste minuten van de wedstrijd waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en was het aftasten geblazen. Op basis van technische bagage leek het een lastige avond te gaan worden, maar er ontstonden steeds meer ruimtes waar we dankbaar gebruik van konden maken. Er moest een maandagavondschot aan te pas komen om de wedstrijd open te breken. Vanaf een meter of dertig (de schrijver moet nog even wennen aan de afstanden in de zaal) bedacht Tim zich niet langer en schoot hij de bal stijf in de kruising. Alle gekheid op een stokje, een prachtige goal en we waren los. We hadden controle over de wedstrijd, lieten Gramsbergen van hun goal af komen om daarmee de ruimtes groter te maken. Hier voetbalden we soms met verve doorheen en dit resulteerde in 3 mooie uitgespeelde teamgoals. De laatste voor de rust werd gemaakt door Henri op een voor hem kenmerkende manier. Als diepste man aangespeeld, medespelers die hem de ruimte geven zodat hij 1 op 1 kan gaan met zijn directe tegenstander en het is kassa! Een 0-5 ruststand en tevredenheid over het vertoonde spel.
Tijdens de rust de veelgehoorde opmerkingen vanuit de staf; laat ze zo vlak na rust niet denken dat er wat te halen valt, deze hoop gelijk de kop in drukken, niet verslappen, scherp beginnen en meer van dit soort gevleugelde uitspraken. De daad bij het woord gevoegd en 2 minuten na rust lagen er alweer twee in het mandje. Bas was de gevierde man bij beide treffers! Een lichte verslapping en twee mooie tegengoals later waren we weer bij de les. Henri pakte nog een doelpuntje mee en diende het verzoek in bij de staf om iets eerder te mogen gaan douchen, zodat de baas blij verrast kon zijn dat hij iets eerder op zijn werk kon verschijnen. 3 goals later, waarmee het gehele team met uitzondering van Koen Godeke op het scoreformulier kwam te staan, floot de scheidsrechter voor het einde. De aandacht gaat bij zo’n uitslag vaak niet uit naar de keeper, maar mag gezegd worden dat Koen naar het schijnt magneten in z’n vingerkootjes te hebben. Daarnaast was hij met diverse strakke inspeelballen verantwoordelijk voor een aantal messcherpe counters.
Chapeau mannen! 9 uit 3 en daarmee trotse koploper van de 3e klasse-15.
Onze volgende wedstrijd is een bekerwedstrijd tegen HHC 13 op de avond van dinsdag 20 Oktober. Hopelijk verrast Mark Rutte ons eerder die avond met positief nieuws.