Zaterdag 23 oktober stond de wedstrijd Bruchterveld 2 tegen Vroomshoopse Boys 3 op het programma. Een echte kraker; de nummer 1 tegen de nummer 2. Vooraf aan de wedstrijd werd Berjan nog even in het zonnetje gezet. Hij is voor de 1e keer vader geworden. Zoon Chris en moeder Martine maken het goed. Nogmaals van harte gefeliciteerd!

De aftrap van de wedstrijd was om 12:15 op de stralende Noppenweide te Bruchterveld. Vooraf hadden we een tactisch plan bedacht en dat werkte erg goed. Rond de 10e minuut was het Gijs die de bal veroverde van de tegenstander die knullig opbouwde. Aan de andere kant stond het Twidde positioneel heel goed en daar was dan ook de 1-0, rechtsboven in de hoek. Echt een prachtige goal.

We lieten de Boys komen, want we hoefden niet zo. Dit was geen goed idee, want na een half uur voetballen was er knullig balverlies aan onze kant. De bal werd rechts in de hoek geschoten. De nummer 7, een snelle buitenspeler, zette goed voor en het was de nummer 11 die de bal binnen tikte. Een goede aanval van de Boys, 1-1.

Met nog 5 minuten op de klok in de eerste helft was het Bas die de 2-1 maakte. De aanloop naar de goal en de goal zelf is mij een beetje ontgaan. De eerst helft was voorbij. In de kleedkamer zeiden we tegen elkaar; dit kunnen we winnen, alleen moeten we wel iets sneller zijn.

De tweede helft begint. Het Twidde kwam iets feller uit de kleedkamer. Na 10 minuten werd er goed gecombineerd over links. De bal kwam bij Milan terecht die vervolgens een paar tegenstanders uitspeelde. Hij liet de bal iets te ver van zijn voet springen, maar daar was dan toch de 3-1 voor het Twidde.

Na deze goal werden de Boys iets agressiever. Ze begonnen te schoppen en probeerden de spelers van het Twidde van achteren neer te halen. De scheidsrechter had hier wel iets harder tegen mogen optreden. De Boys gingen nog meer druk zetten en dat resulteerde in een vrije trap voor de Boys. De bal werd links bovenin ingeschoten, maar daar was onze Kevin die een katachtige redding in huis had.

Met nog 15 minuten op de klok werd de bal achter de verdediging van het Boys neergelegd. Ze gaven veel ruimte weg daar en dat is iets waar Bas op zit te wachten. Hij maakte uit deze kans de 4-1 voor het Twidde. De resterende minuten waren er voor beide teams geen kansen meer. Wel werd de sfeer steeds slechter.

Eindstand 4-1. Na vier wedstrijden met 12 punten is het Twidde de trotse koploper. 30 oktober is de volgende wedstrijd. Uit tegen het altijd lastige Mariënberg. Aanvang 13:30.

Auteur: Rob Lubbers