Kampioenschap in zicht.. Gaat het volgende week lukken??

Bruchterveld JO13-1G   JVC Dedemsvaart JO13-5

Het seizoen begon met een aantal bekerwedstrijden tegen tegenstanders die we ook in deze 4e klasse tegen konden komen. In deze wedstrijden konden we nog geen vuist maken en werd met duidelijke cijfers verloren. De algehele verwachting was dat we mooi zouden kunnen meevoetballen en ergens in de middenmoot zouden eindigen.

De competitie begon sterk en de ene naar de andere wedstrijd werd gewonnen. Het team groeide met de week. Op de dinsdagen en donderdagen werd er hard getraind en soms gesproken om automatismen, voetbal, plezier en beleving in het team te krijgen.

Vooral de wedstrijden tegen DKB, Vroomshoopse Boys en Nieuwleusen heeft dit team prachtig laten zien waar ze tot in staat zijn. Hierin hebben we goed voetbal, maar vooral strijd en veerkracht gezien. Als je er zelf maar in geloofd….

Het blijft elke week ook weer mooi om te zien dat we soms nog wel eens onderschat worden door vooral jongensteams als we met 6 meiden het veld op stappen. Je hoort dan nog wel eens: “Oh.. we spelen vandaag tegen meisjes”. Dan kennen ze onze meiden nog niet. In de meeste gevallen raken ze gedurende de wedstrijd zwaar gefrustreerd omdat ze maar niet langs dat “meisje”komen. Heerlijk.

Vandaag stond de wedstrijd tegen middenmotor JVC Dedemsvaart op het programma. Een ploeg die weinig scoort, maar ook heel weinig doelpunten tegen krijgt. Dit zag je vandaag ook goed terug in het veld. JVC heeft een compact spelende ploeg met een hele goede keeper. De ruimtes waren vandaag krap en er was snel combinatiespel benodigd om tot kansen te komen. Dit lukte gelukkig vandaag ook weer en waren Senna Veneman en Rik Welleweerd doeltreffend met prachtige doelpunten.

Door een blessures en gym perikelen kregen we vandaag ook weer hulp van Sen Hankamp en Sten Altena van JO11. Samen met Ruth Welleweerd en Remco Nijman hebben deze spelers ons dit jaar al diverse weken geholpen. Je ziet dat de spelers van JO11 het erg leuk vinden om mee te doen en veel leren van deze invalbeurten.

Vandaag maakte Sen Hankamp nog prachtig doelpunt naar een schitterende snelle pas van Rik Welleweerd. De tweede helft was wel een stuk minder dan de eerste, maar na een uur voetballen stond er 5-0 op het briefje van de goed fluitende Koen Godeke.

Op dit moment staan we gelijk met DKB JO13-1 qua punten. Het doelsaldo van DKB is echter beter. We zijn volgende nog een punt nodig in onze laatste wedstrijd tegen HHC JO13-5. We spelen om 10 uur op de Boshoek. Komt allen om deze toppers aan te moedigen!!