De winnaar van de wedstrijd vv Bruchterveld – vv Kampen zou zich vast in de subtop nestelen van de 4e klasse D.
De Kampenaren lieten vanaf het beginsignaal van arbiter Wim van der Velde zien dat zij daar thuishoren. De Tricolores deden dat alleen in het laatste kwartier.

Al na drie minuten moest Huisjes zich lang maken om een ingeschoten bal uit de hoek te tikken. Deze waarschuwing was blijkbaar niet voldoende voor de apatisch acterende thuisploeg. Een vreemd weggegeven corner leidde de 0-1 in in de 6e minuut.
Weer enkele minuten later had gestuntel in de eigen zestien bijna de 0-2 veroorzaakt. Even later haalde Rienk van der Veen een indirecte vrije trap van de lijn.
Binnen het kwartier had het zomaar 0-3 kunnen staan. Pas na 20 minuten was er de eerste kans voor Bruchterveld. Benjamins schoot echter in het zijnet.
Net toen de thuisploeg wat beter in het spel kwam, was wederom geknoei de aanleiding tot een tegengoal. Riskant uitverdedigen, slap ingrijpen en de bal lag wederom achter Huisjes.
Het was al met al een wonder dat de ruststand slechts 0-2 was.
Trainer Keuken, die na de wedstrijd bekend maakte ook volgend seizoen de trainer van Bruchterveld te blijven, was razend in de rust. Het spel van zijn spelers was dan ook erg ondermaats geweest.

Na de rust was het spelbeeld meer in evenwicht, zonder dat er echte kansen ontstonden.
Tot plotseling in de 75e minuut Gijs Odink een geniaal schot lanceerde. De bal krulde prachtig in de lange bovenhoek achter de Kamper goalie.
Met drie verse krachten erbij gingen de gastheren nu wel volle bak en werd het in het schemerdonker nog een echte westrijd ook. Enkele dreigende situaties leverde het nog wel op, maar geen goals.
Een al met al terechte overwinning voor vv Kampen, dat met name in de eerste helft liet zien erg goed te kunnen voetballen.
Volgende week moeten de Tricolores laten zien dat ze meer in huis hebben, dan vandaag getoond werd. Dat moet dan in De Krim gebeuren, daar waar de laatste jaren weinig punten werden gescoord.

Opstelling:
Huisjes;
N.Ros, Otten, Nijman, Altena (73’ Otter);
Roeleveld, van der Veen, Dijk (70’ Lenters)
Benjamins, Odink, Op de Haar (65’ M.Ros)

Foto’s van Jan van der Veen