In de thuiswedstrijd tegen GFC stonden niet alleen drie punten op het spel, maar mogelijk ook de 2500e goal in een officiële wedstrijd voor vv Bruchterveld.
Mooi dat het te beurt viel aan een oer-Bruchtervelder als Julian Smit.

Op de verjaardag van trainer Stephan Bloemendal (31) was er maar één passend cadeau, namelijk drie punten! Tevens speelde er de gezonde revanche op de onnodig verloren uitwedstrijd in Goor.
Onder een stralende zon zette Bruchterveld meteen vol de druk op de GFC-ers. Binnen de minuut had Julian Smit al met het hoofd kunnen scoren na een prima voorzet van Benjamins, maar hij mikte iets te hoog.
Uit het niets kreeg GF opeens een kans en het schot van 17 meter van Daan Zwierink was meteen raak. Gelukkig duurde het niet lang voordat de gelijkmaker viel. Na een voorzet van Snippe en goed werk van Eggengoor kon Maxim Muusse via een tegenstander raak schieten.
Daarna een mogelijkheid die voor Benjamins, maar hij nam teveel tijd.
GFC bracht niet veel maar kreeg na 20 minuten toch de kans op de 1-2, maar Tim Wassink schoot na knullig verdedigen op de uitgestoken voet van Koen Godeke.
In de volgende minuut scoorden de Tricolores wél de 2-1.  Milan soleerde over de achterlijn, Muusse gaf de bal een tikje en Julian Smit duwde het leder over de achterlijn. Geen spectaculaire goal, maar wel eentje met historische waarde. Het was namelijk het 2500ste doelpunt voor Bruchterveld 1 in een officiële wedstrijd.
Amper een paar minuten later had de bal op de stip gemoeten toen opnieuw Julian onderuit werd geschoffeld binnen de beruchte lijnen, maar arbiter Jan Wildeboer zag er onbegrijpelijke wijs niks in. Ook een opmerking “leg terug” werd door de arbiter afgefloten. Mag je elkaar geen aanwijzingen geven?
Afijn, de rust kwam met een 2-1 stand. Het biertje in de rust smaakte net als de voorsprong prima en naar meer.

Meteen na de rust de 3-1 door Muusse, maar de Goorse vlaggert van dienst had buitenspel gezien, wat het volgens Hilda van Bert en de schrijver dezes absoluut niet was.
In minuut 58 was het toch zover met Milan Eggengoor in een hoofdrol. Hij zette z’n tegenstander opzij en bood Julian een niet te missen kans op de 3-1. Binnen de minuut waren het de “kloet’n en de pollegies” van het hoofdveld die de 4-1 van Milan voorkwamen.
De wedstrijd was volledig onder controle bij de Tricolores en toch was er één man op het veld die de hoofdrol opeiste, namelijk Wildeboer. Fluiten voor kleine dingetjes, geel voor futiliteiten en echte overtredingen niet zien of niet bestraffen. De man had duidelijk z’n dag niet. Dit werd helemaal duidelijk toen Milan was doorgebroken, werd vastgehouden en de beste man slechts een vrije trap gaf en geen enkele (kleur) kaart.
Zowel Julian als Maxim hadden de score nog kunnen opvoeren, maar die eer kwam geheel terecht te beurt aan de spits. Maxim met het stiftje en de kopbal van Eggengoor bepaalden de eindstand op 4-1.

Een prima en zeer solide overwinning van de Tricolores die nu de derde plaats in de stand delen met DES en Bornerbroek. En in de derde periode doen de Bruchtervelders ook nog lekker mee. Belangrijker echter is dat er niet meer met veel zorgen naar beneden hoeft gekeken te worden.
Nog 5 wedstrijden te gaan, te beginnen volgende week uit naar Voorwaarts, waarin nog wel enkele puntjes behaald moeten worden.

HR

Na de wedstrijd had de jarige Job nog tijd voor een kleine beschouwing, klik op deze link https://youtu.be/GcuOATn2kFw