JO13 Kampioen​

Na een ongeslagen reeks van 9 wedstrijden moest het vandaag gebeuren tegen HHC JO13-5. Een punt was voldoende om het kampioenschap over de streep te trekken.

Bij aankomst op een regenachtige Boshoek was er nog weinig  van een kampioens sfeer te merken. Er was nog niemand op het sportpark en de lichten in de kantine waren nog gedoofd.

Hoe gaaf is het dan als er veel Bruchtervelders en supporters in de regen langs te lijn staan als de wedstrijd op het punt van beginnen staat.

Het is tot nu toe vaak gelukt om de ploeg met de juiste motivatie het veld in te sturen, maar vandaag konden we onze jongens en meiden (met dank aan Dianne Hemmink) wel met een hele bijzondere boodschap het veld in sturen. Met een videoboodschap van niemand minder dan Olympisch kampioen Epke Zonderland kon de wedstrijd beginnen.

Zoals de meeste kampioenswedstrijden was ook dit niet de mooiste en beste wedstrijd om naar te kijken. De kansen die we kregen werden door de steeds goed uitkomende keeper van HHC gepakt. Toen halverwege de eerste helft HHC ook nog eens de bal op de lat knalde werd het toch echt tijd om wakker te worden.

Een splijtende paas van Maike Wesselink op Senna Veneman was de keeper van HHC te machtig en de 1-0 voorsprong stond.

In de tweede helft werd het droog en begon de zon voorzichtig te schijnen. Vanaf dit moment begonnen we ook beter te spelen. Een tweetal verrassende schoten van Rik Welleweerd werden door de grote sta in de weg van de eerste helft verkeerd ingeschat en vielen binnen. Toen ook de 4-0 nog viel konden de fakkels aangestoken worden.  KAMPIOENEN!!!!!!

Naast het vuurwerk, bloemen, medailles en het mooie spandoek kregen alle spelers en begeleiders een prachtig T shirt aangeboden door de ondernemende ouders van het team. Enorm bedankt. Naast de ondernemende ouders willen we langs deze weg alle ouders bedanken voor hun betrokkenheid en support dit seizoen. Het is als begeleiding heerlijk als er altijd genoeg vervoer is, ouders die zelfs trainingen overnemen als het nodig is en regelmatig langs de lijn staan. Top!!

Weer in Bruchterveld aangekomen stond Gert Jan Lennips al klaar met trekker en huifkar voor een uitbundige rondrit door het dorp.

Een kampioenschap is natuurlijk niet compleet zonder patat en snack in de kantine. Het was een mooie dag.