Zaterdag 2 oktober stond er een prachtig affiche op het programma : Bruchterveld 2 – Den Ham 3. Het Twidde wou de goede competitie start van vorige week een goed vervolg geven en het kwam dan ook binnen 2 minuten al op voorsprong.

De Hammenaren waren nog onder de indruk van ons prachtige sportpark of de bal lag al in het netje. Koen Otten had zijn voetbalschoenen maar weer eens afgestoft en mocht gelijk starten in het sterrenensemble van het Twidde. Hij staat natuurlijk bekend om zijn verfijnde strakke pass en dit liet hij binnen 2 minuten al zien. Hij gaf een perfecte strakke assist op Milan Eggengoor die de bal alleen voor de keeper netjes binnenschoot.

Een goed begin dus, maar dit werd helaas niet doorgetrokken en het zoeken was naar een kansje. Den Ham begon hierna ook het doel aan de Hoopsteeweg kant op te zoeken. Het werd hier dan ook bij in het zadel geholpen door een onoplettendheid bij een corner. De bal werd strak ingedraaid, paalbewaker en keeper reageerden te laat en de voorgekropen inlopende Hammenaar kon binnenschieten. 1-1.

Hierop gingen beide ploegen opzoek naar een voorsprong, alleen werd er niet veel gecreëerd. Totdat Milan op de achterlijn doorbrak en binnen het strafschop gebied neer werd gehaald ; Penalty.

Bas Waterink ging vervolgens achter de bal staan, maar zat helaas al met zijn hoofd bij de feestavond die komen ging; Buitenkant paal.

Beide ploegen zochten de kleedkamer op met een 1-1 gelijke stand. In de kleedkamer waren de spelers het al gauw eens met elkaar; Het moest veel beter. Meer beweging, meer snelheid in de bal en een goed vertrouwen en het moest wel goed komen in de 2e helft.

De mouwen werden opgestroopt, de woorden werden omgegooid in daden. Het spel was vele malen beter en dit resulteerde in een hele goede goal. Richard Snippe zag ruimte achter de verdediging van Den Ham en gaf hier een mooie pass overheen in de richting van Bas Waterink. Laatst genoemde nam de bal goed mee en verwerkte deze in het doel. 2-1.

Hierna was het wel gedaan met de Hammenaren en was het eerder wachten op de 3-1, dan op de 2-2. De 3-1 kwam uit een corner. Bram van der Knaap was er als de kippen bij toen de corner goed indraaiend werd ingebracht. Hij zette zijn hoofd tegen de bal en deze verdween achter de doelman in het netje.

Zo wint ’t Twidde dus ook haar tweede wedstrijd en zijn ze gedeeld koploper. Wie dit voorafgaand aan de competitie had gedacht, zal natuurlijk voor gek zijn verklaard. Het zijn natuurlijk maar twee wedstrijden die de competitie tot nu toe telt, maar ’t Twidde heeft er zin in en elke tegenstander kan een op een tot op het bot gemotiveerd team tegenover zich verwachten.

Auteur: Kevin op de Haar