De thuiswedstrijd van Bruchterveld tegen OZC was er eentje met twee gezichten. Voor de rest waren de gasten beter, na de rust de gastheren.

OZV, hoog op de ranglijst, nam het initiatief en was in het begin het gevaarlijkst. Na zo’n 5 minuten een kopbal die net over ging. Tot de 20e minuut gebeurde er niet veel.
De 0-1 was dan ook verrassend. Tom Simons mocht van net buiten de 16 meter zomaar vrij uithalen en hard door het midden trof hij het net.
De enige kans voor Bruchterveld was er eentje voor Luuk Benjamins, hij deed alles goed, maar zijn harde schot passeerde wel de keeper, maar de bal kwam er via binnenkant paal weer uit.
De 0-1 ruststand was niet geheel onverdiend, maar wel ongelukkig voor de Tricolores gezien de pechbal van Benjamins.

Na de thee een beter Bruchterveld. Met de neus richting kantine ging het als een stoomtrein naar het doel van Mark Bennemeer. Hij kreeg ruimschoots de gelegenheid zijn kunnen te tonen.
Helaas voor de Tricolores werd Bennemeer de man van de wedstrijd. Een prima aanval van Bruchterveld eindige via Lubbers bij Smit, wiens mooie schot uit de hoek werd geranseld.
Keuken wisselde Lubbers en Niek Dijk voor Snippe en Koen Dijk.
Er kwam nog meer spirit in het team en de aanvallen golfden richting Bennemeer.
Maar de counters waren niet ongevaarlijk. Rik-Jan de Groot strandde van dichtbij op Huisjes.
Benjamins was goed op dreef, maar zoals gezegd Bennemeer ook. Hij tikte een enorme pegel van Luuk naast het doel.
De doelman gaf ook nog bijna een assist. Een verre uittrap bereikte Lars Dunnewind, die de uitgekomen Huisjes omspeelde, maar Otten bracht redding voor de doellijn.
Aan de andere gebeurde hetzelfde na een kopbal van Koen Dijk.
OZC kwam het laatste kwartier met samengeknepen billen ongeschonden door en ging er zo sneaky met de drie punten vandoor.
Zo werd de prima wedstrijd van de Tricolores niet beloond met minimaal een punt, wat zeker verdiend was geweest.

Balsponsor van deze wedstrijd was GMS Hardenberg, hert bedrijf van Bruchtervelder Dick Ramaker.

Volgende week uit naar Mariënberg. Met dezelfde inzet moeten daar zeker punten meegenomen kunnen worden.

Foto’s van Jan van der Veen volgen later ….