Op dinsdag 8 mei is Gerrit Veurink overleden. Veel te vroeg, slechts 63 jaar mocht hij worden.
Maar we zijn blij voor hem en zijn familie, dat hem een verder lijden is bespaard.

Gerrit was jarenlang lid van v.v. Bruchterveld en vooral een stille kracht op de achtergrond.
Vroeger een speler met geen al te grote ambities, maar gezellig was ’t wel.  Later leider en grensrechter, want ’t was toch zo fijn om je voor je eigen club in te zetten en bij een team te horen en vooral meegenieten, natuurlijk zonder zelf al te veel in de spotlights te willen staan.
Verder diverse klussen uitgevoerd bij de club, al dat dan niet samen met Roelof, collega doordeweeks maar ook je maatje. Je kon altijd een beroep op Gerrit doen.
En nu al jarenlang zaterdag-barman en natuurlijk samen met z’n Lapdatnie-maten de uit- en thuiswedstrijden van het eerste elftal bezoeken. Belangrijk onderdeel was hier opnieuw de derde helft.
Samen aan de Lapdatnie-tafel onder het genot van een pilsje de wedstrijd analyseren tot op het bot en heerlijk krom ouwehoeren, waarbij Gerrit nooit het hoogste woord had, maar met z’n typische gortdroge humor altijd de juiste snaar wist te raken. Hij genoot dan maximaal….

Velen, vooral jongeren, binnen de club zullen Gerrit nauwelijks gekend hebben, dat hoorde ook een beetje bij Gerrit, bleef het liefst een beetje uit beeld. Maar die hem wel gekend hebben weten wat een gemis het zal zijn voor Aly en de kinderen.  En wat zullen wij hem missen bij de club en Lapdatnie.

Aly, Ingrid en Maarten, Stéphanie en Bert, heel veel sterkte gewenst in de ongetwijfeld moeilijke periode die komen gaat.

Gerrit, bedankt voor al die geweldige jaren en rust zacht!

Namens het Bestuur en supportersgroep Lapdatnie van v.v.Bruchterveld,

Henk Reinders