HHC 5 – Bruchterveld 1 (2 – 3) 3 – 6
Dinsdag 2 oktober 2018
19.30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: G. Erkin uit Enschede

Spelers: Bernard Geertman (doel), Fons Ramaker, Jarno v.d. Weerd, Harry Bolks, Henri Eggengoor, Tim v.d. Veen en Arno Godeke

Coach: Gerwin Stegeman

Scoreverloop: 7e min 1-0, 11e min 1-1(Tim), 14e min 1-2(Fons), 17e min 1-3(Fons), 24e min 2-3, 30e min 2-4(Arno), 38e min 2-5(Fons), 39e min 3-5, 44e min 3-6(Henri)

Dinsdag 2 oktober traden we aan tegen HHC 5 in sporthal De Slag. Een team met bekende gezichten en op papier een tegenstander waar je niet zomaar overheen loopt. Onze interim coach Gerwin had een strak wisselschema bedacht waarmee we HHC moesten gaan bestrijden. Na een wat aftasten begin was het HHC die toch op voorsprong kwam. Lang konden ze hier niet van genieten want enkele minuten later was het al weer 1-1 toen Tim een mooie aanval van ons doeltreffend afronde. Fons was deze avond bijna niet van de bal te krijgen door de tegenstander en zo was hij ook degene die ons naar een 1-3 voorsprong schoot. Bijna in het rustsignaal verkeek Bernard zich op een schot wat via de binnenkant van de paal binnenviel, zodat we met 2-3 gingen rusten. Na een kort moment van meditatie in de rust herpakte Bernard zich van deze fout en keepte een foutloze 2e helft met een aantal belangrijke reddingen. We kwamen weliswaar op een 2-4 voorsprong maar daarna waren er een aantal hachelijke momenten waarbij de aansluitingstreffer van HHC dreigde. Bernard liet zich echter niet weer verrassen. Ook de spelers in het veld gaven geen krimp en gingen tot het randje. Arno ging volgens de scheidsrechter zelfs over het randje en kreeg de gele kaart gepresenteerd. Volgens Bernard was dit de 2e gele kaart in de geschiedenis van ons zaalvoetbalteam (de andere werd getoond aan Henk Waterink op 19 maart 1993). Toen “man of te match” Fons in de 38e minuut de 2-5 binnenschoot was de ban definitief gebroken. HHC scoorde nog wel de 3-5 maar Henri maakte aan alle illusies een eind door de 3-6 binnen te schieten. Zo staan we na 3 wedstrijden keurig bovenaan met 9 punten(de enige ploeg zonder verliespunten).