Na twee duidelijke nederlagen moest het gehavende Bruchterveld vandaag aantreden tegen mede-koploper vv Hellendoorn. Het werd een spannende wedstrijd waarin uiteindelijk het geluk aan de zijde van de gasten was.

Voor de wedstrijd was er een indrukwekkend eerbetoon aan de exact één jaar geleden verongelukte eerste-elftalspeler Roland Strijker.
Enkele minuten na half drie blies de piepjonge scheidsrechter Stan Endeman voor de eerste keer deze middag en werd de wedstrijdbal, die door de Morssinkhof Groep werd aangeboden, voor de eerste keer aan het rollen gebracht.

Meteen een hoog tempo in de wedstrijd. Bruchterveld zet hoog druk en Hellendoorn gevaarlijk in de counter. Het bleek het beeld van de wedstrijd te worden.
De Tricolores hadden een spetterend begin toen Jarno Otter met een bloktackle het goede voorbeeld gaf, de bal kwam bij Roeleveld. Als een slangenmens omspeelde hij enkele Hellendoorners en zijn schot van een meter of twintig was keeper Max Hulsebos te machtig, via onderkant lat spetterde de bal tegen de touwen.  Een Auftakt nach Mass zoals onze oosterburen plegen te zeggen.
Enkele minuten later had het al 1-1 kunnen staan.  Ruben Hendriks ging diep, omspeelde Huisjes, maar zijn schotje huppelde voor het doel langs.
Dezelfde Hendriks bleek voor rust onhoudbaar voor de Tricolores. Telkens dook hij ergens vrij op. Huisjes redde een paar keer, maar na een half uur moest hij ook capituleren. Hendriks nam de diepe bal in een keer op z’n voet een scoorde beheerst de 1-1.
Even later liep wat gerommel voor het doel van Huisjes maar net goed af.
Na 39 minuten de beste kans voor Bruchterveld, toen een aanval over links via Nick Ros en Benjamins bij Roeleveld belandde, maar diens inzet van dichtbij ging helaas over het doel.
Vlak voor rust liet Hendriks weer van zich spreken. Hij fopte Nick Ros, maar Huisjes redde knap.
De 1-1 ruststand was voor de Tricolores geen slechte stand.

Ook na de thee golfde het spel op en neer, maar nu meer kansen voor de thuisploeg, al was de eerste weer voor Hellendoorn.  Een inzet van Stefan Tuink ging via de schouder van Huisjes en de doelpaal naast. Meteen erop een schot van Roeleveld dat via de keeper op de paal belandde.
Met nog een half uur kwam Lesley op de Haar voor Koen Dijk. Dat inspireerde Benjamins tot een geslaagde actie, slechts zijn schotje ging naast.
Hellendoorn was duidelijk geïrriteerd dat ’t maar niet op voorsprong kwam, sterker nog de thuisploeg drong verder aan.
Een schot van Op de Haar ging via een verdediger over. Aan de andere kant stuitte Hendriks weer eens op Huisjes en ging een kopbal na en vrije trap rakelings naast.
Smeltink schoot nog in het zijnet en Luc Roeleveld testte wederom keeper Hulsebos.
Het leek dan toch bij een terechte puntendeling te blijven, maar beide teams gingen nog voor de winst. Na een wat onnodige overtreding bracht Hellendoorn de bal hoog voor het doel. Via de hoofden van een spits en een verdediger kwam de bal op de paal. De rebound werd door Stephan Lamers binnen geschoten, 1-2. Een gelukkige treffer, maar luid bejubeld door de gasten.
Ondanks een slotoffensief van Bruchterveld-kant werden er slechts nog enkele domme gele kaarten gescoord, maar geen doelpunten.
Een erg sneu verlies voor een hardwerkend Bruchterveld. Soms moet het echter ook een beetje meezitten.
A.s. zaterdag komt Wilhelminaschool naar de Noppenweide. Dan moeten dan de eerste punten maar gepakt worden. Met dezelfde instelling als vandaag moet dat haast goed komen.

Foto’s van Jan van der Veen