Vandaag treden we aan tegen CSV ’28 2 in onze laatste wedstrijd van het seizoen. Dit gebeurde op ons (onbesproeide) hoofdveld onder een fel schijnende zon, heerlijk voetbal weer voor de mooi weer voetballers onder ons. Na het verlies van de kampioen ZAC 2, waarvoor onze felicitaties heren, en de afgelaste wedstrijd van vorige week tegen Be Quick 2 wouden wij ons seizoen graag goed afsluiten in dit eerste seizoen in de promotiepoule van de 2e klasse. We konden namelijk nog de rode lantaarn overnemen van SVZW 3 als we zouden verliezen.
Om 12 uur trapten we af en we begonnen goed: CSV ’28 had de bal maar wij werden gevaarlijk aangezien we goed stonden. Eerst legde Martijn klaar voor Berjan, maar die kreeg de bal niet lekker onder controle op ons harde en hobbelige veld waardoor de kans verloren ging. Daarna stak invalspits Gijs diep op invalspits Martijn (alle spitsen waren op vakantie), maar het schot rolde helaas naast. Tussentijds redde Wouter ons (Bedankt voor het invallen!) nadat de spits van CSV ’28 diep werd gestoken. De wedstrijd vorderde, maar we stonden goed als team, waarbij we alleen in balbezit nog iets te onrustig waren. Na een diepe bal van Wouter kwam Gijs in de zestien terecht na een goed combinatie met Martijn. Hierbij werd Gijs flink naar beneden getrokken, waardoor iedereen schreeuwde om een penalty. Wel kreeg hij nog de bal bij Martijn, die helaas de bal er niet in kreeg. Een penalty werd ook niet gegeven aangezien de scheidsrechter nog naast Jonne en Rob liep op onze helft…… Kort hierna was er ongelukkig moment met Jorn, die flink door zijn enkel ging. Jorn kon niet verder en werd van het veld geholpen. Tim Richterink viel in en kwam op Jorn zijn plek. Ook was er nog een kopkans voor Niels, die nog met Marcel gaat trainen op de beruchte snoekduik. Aan het eind van de 1e helft leden we balverlies op ons middenveld terwijl we allemaal vooruit liepen. Helaas leverde dit een tegendoelpunt op, nadat de balveroveraar de bal diep stak op de spits en deze de bal achter Wouter kreeg. 0-1 de rust in.
In de rust hadden we het erover dat we goed stonden en hier ons niet zo’n zorgen over moesten maken, maar vooral in balbezit ons rustiger moesten houden. De laatste pass moet goed zijn om tot kansen te komen. Mathijs moest nog aansluiten bij het 1e en werd vervangen door Gerwin, die maar weer eens opdraafde voor ’t Twidde.
Het beeld van de 2e helft was niet heel veel anders, waarbij CSV ’28 de bal had en wij georganiseerd stonden. Wel probeerden we meer druk te geven op de verdediging van CSV ’28, aangezien we doelpunten nodig waren. Dit leverde veel uittrappen van de keeper over de zijlijn op of balbezit voor ’t Twidde, met vooral Gerwin en Martijn als aanjagers. Hierdoor was er veel gevaar aan op de helft van CSV ’28, maar geen echte kansen in de 20 minuten na rust. Daarnaast was Wouter nog altijd scherp en hield hij zijn doel schoon. Na weer eens een balverovering van Niels stak hij Gijs diep op de rechterkant. Na een strakke voorzet zette Martijn zijn man weg en liet hij de bal lopen. Niels kon na zijn steekpass zelf de bal afmaken en deed dit prima. 1-1, doordrukken! In de laatste 10 a 15 min lukte het drukzetten niet goed meer, waardoor we weer terug vielen in onze organisatie. Helaas stond dit één keer niet goed, waardoor een speler van CSV ’28 vrij kon aanleggen vanaf de zestien of zelfs nog afleggen op 2 medespelers, maar hij verschalkte Wouter met een schot.
Helaas hebben we het seizoen niet positief kunnen afsluiten, maar in het eerste seizoen in de 2e klasse heeft ’t Twidde erg goed gepresteerd. Voor de winterstop de promotiepoule behaald met goed voetbal, waarbij ook teams hoger op de ranglijst werden verslagen. Na de winterstop hebben we helaas onze vorm niet doorgetrokken: waar we voor de winterstop de fifty-fifty wedstrijden met een doelpunt verschil over de streep trokken, verloren we deze wedstrijden nu met een doelpuntje verschil. Toch gaan we met veel optimisme en moed op naar het volgende seizoen in de 2e klasse. Bedankt voor alle steun dit seizoen en tot de volgende!

In totaal 48 doelpunten gemaakt en 43 doelpunten gemaakt dit seizoen, dus die sluiten we ook positief af! Op de afbeeldingen bovenaan de pagina zijn de tabellen te vinden!

Auteur:  Gijs Odink