Hardenberg ’85 1 – Bruchterveld 1 1 – 8 (0 – 2)

Dinsdag 18 september
19:30 uur De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Ekkel uit Vroomshoop

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Arno, Tim, Bernard, Jarno

Scoreverloop: 18e min 0-1 (Martin), 20ste min 0-2 (Gert), 26ste min 0-3 (Henri), 27ste min 1-3, 30ste min 1-4 (Henri), 34ste min 1-5 (Jarno), 38ste min 1-6 (Henri), 41ste min 1-7 (Arno), 43ste min 1-8 (Henri)

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de competitie op het program. Een oude bekende wel te verstaan, want dit team werd enkele jaren geleden kampioen in onze competitie.
Voor deze wedstrijd konden we kennismaken met onze nieuwe (oproep)speler, Arno Godeke. Arno heeft jaren in de selectie gevoetbald en is daarna als speler en keeper actief geweest in de zaal in Borne. Arno, van harte welkom!
De wedstrijd begon wat aftastend, maar wij hadden toch wel het betere van het spel. Toch duurde het tot de 18e minuut voordat Martin de score kon openen. Al zeer snel maakte Gert de 2e van de avond en begon het er allemaal rooskleurig uit te zien.
Na de rust was het zaak om ons spel door te zetten en iets meer druk te geven op de tegenstander, zodat Hardenberg niet in de positie kon komen om het doel van de goed keepende Bernard onder vuur te nemen.
Nadat Henri kort na rust de voorsprong had uitgebreid, deed Hardenberg direct iets terug. Dat liet Henri niet op zich zitten en maakte 3 minuten later de 1-4. Daarmee was het verzet van Hardenberg definitief gebroken. Zo konden we, mede door goals van het olijke duo Jarno en Arno, uitlopen naar een mooie einduitslag.
Volgende week woensdag 26 september staat het thuisduel met Ommen 6 op het programma in De Slag in Hardenberg. Ommen heeft de eerste 2 wedstrijden gewonnen, dus we zijn gewaarschuwd. Entree is gratis!