Zaterdag 2 december 2023

Het is weer voorbij, de winterstop is aangebroken, iets waar het Twidde zeer zeker rekening mee hield, in onze laatste wedstrijd voor de winterstop speelden wij uit tegen DETO te Vriezenveen. En het bleek een vervroegd Sinterklaas cadeau te zijn, gebrand om 3 belangrijke punten te pakken begonnen wij aan de wedstrijd.

De eerste kansen kwamen al gelijk, het Twidde liet gelijk zien dat ze niet alleen komt voor de gehaktballen maar voor de winst. Er lag veel ruimte in de hoeken dus aanvallers Jorben en Boaz werden vaak diepgestuurd en daar kwamen zo nodig wat kansen en schoten uit. De grensrechter van de tegenpartij was niet scherp want voor bijna alle ballen die diep werden gespeeld ging zijn vlag de lucht in. We rusten dan ook met een stand van nog steeds 0-0.

Na de rust beginnen we gelijk sterk met een diepe bal gespeeld op de ‘OG’ Jarno Otter en die aarzelt geen moment en werkt de bal in het netje achter de keeper van de tegenstander maar tevergeefs, buitenspel. Bruchterveld had de overhand en de kansen waren er alleen de bal wilde er gewoon niet in. Rond minuut 60 kregen we een goede corner die werd genomen door Hugo die belandde voor de voeten bij Boaz die de bal aannam, schoot en via de keeper kwam de bal voor de voeten van Rollator Rob en die werkte de bal keurig in de hoek, 0-1 voor Bruchterveld. Nauwelijks twee minuten later een voorzet via links, die voor Boaz komt en hij glijdt de bal binnen, 0-2 Bruchterveld. Het veldoverwicht drukte zich uit tot doelpunten. Na 6 maanden afwezigheid mocht de andere ‘OG’ zijn rentree weer maken op het veld we hebben het over niemand minder dan Niels Lubbers die nog een aantal minuten meespeelde. Met de wedstrijd bijna over komt DETO na een paar slordige foutjes toch nog op 1-2 maar dat mocht de pret niet meer bederven. Bruchterveld heeft gewonnen, goede afsluiter voor de winterstop met een team dat vol voor de winst ging. Tot na de winterstop!

Auteur: Boaz Ramaker