Gramsbergen zaal 4 – Bruchterveld zaal 1 4-8 (3-2)
Maandag 9 september, 21:00 uur
Sporthal De Binder Gramsbergen
Scheidsrechter Dhr. H.J. Pastink (Almelo)

Spelers: Bernard (doel), Gerjon, Gert, Henri, Arno, Tim en Bas
Leider: Gerwin

Scoreverloop: 8e min 0-1 Gert (asssist Henri), 10e min 0-2 Gert, 14e min 1-2, 16e min 2-2, 23e min 3-2, 37e min 4-2, 39e min 4-3 Henri (assist Bas), 41e min 4-4 Bas (solo), 43e min 4-5 Bas (assist Tim), 44e min 4-6 Tim (afgeslagen schot Bas), 46e min 4-7 Bas (mislukt schot GJ), 49e min 4-8 Gerjon (assist Henri)

Na de eerste bekerwinst afgelopen week stonden we nu eindelijk klaar voor de aftrap in de derde klasse. Een klasse waar we na een sterk seizoen en kampioenschap in de vierde klasse naartoe gepromoveerd zijn. Na toch enig gesoebat in de zomerstop hebben we ‘unaniem’ besloten dat we de zelf verdiende promotie accepteren en daarmee de strijd aangaan in de derde klasse. Vandaag mochten wij het spits afbijten tegen de ‘jonkies’ uit Gramsbergen. Een pittige tegenstander die ons niet geheel onbekend was.
Op de geheel vernieuwde zaalvloer floot dhr. Pastink exact om 21:05 uur voor de start van de wedstrijd. Een aftastend begin met wat speldenprikjes over en weer. Na verloop van tijd namen we het heft wat meer in handen en drukten we Gramsbergen terug op eigen helft. Dit resulteerde dan ook vlot in een voorsprong van maar liefst 2 goals, beiden gescoord door Gert. Een mooie start waar we allicht wat van geschrokken waren, want exact 11 minuten zuivere speeltijd later stonden we tegen 4-2 achterstand aan te kijken. Potverdikke sta je zo ineens achter, maar flexibel en gelouterd als we zijn werken we gestaag aan een comeback. De pijp lijkt wat leeg te geraken bij onze tegenstander. Wij daarentegen lijken een derde adem gevonden te hebben en geven gas. In de volgende tien minuten wervelt het in de Binder en buigen we een 4-2 achterstand om naar een 8-4 overwinning. Prachtige momenten, schitterende assists maar ook schlemielige momenten wisselden elkaar af, wat kan zaalvoetbal toch mooi zijn. En zo sluiten wij de eerste competitie wedstrijd af met een 8-4 winst. Een lekker begin waaruit we toch enig vertrouwen mogen putten.
A.s. dinsdag spelen we om half negen in onze eigen ‘slag’ tegen SC Genemuiden 1 (beker) een tegenstander van formaat die in de eerste klasse acteert. We kunnen onze borst natmaken.
Enig support is altijd welkom, er is vast nog een plaatsje vrij op de tribune.