Zaalvoetbal Gramsbergen 6 – Bruchterveld 1
Maandag 23 april 2018
21:00 uur Sporthal De Binder Gramsbergen
Scheidsrechter: B. Reins uit ……….Gramsbergen!!

Scoreverloop: 19e min Henri (0-1), 21e min Henri (0-2), 23e min (1-2), 27e min (2-2), 35e min Henri (2-3),
40e min (3-3), 50e min (4-3)

Spelers: Koen (doel), Tim, Henri, Martin, Harold, Jarno en Gerwin
Coaches: Rest van team

Deze avond stond de kraker tegen Gramsbergen op het programma. Twee weken terug was dit ook de tegenstander en toen wisten we overtuigend te winnen met 4-0. Gramsbergen moest deze avond winnen om kampioen te worden en had hiervoor ook maar weer eens een beroep gedaan op een (wel erg bepalende) speler uit een ander elftal. Ook verrassend is het altijd maar weer dat je overal officiële scheidsrechters hebt maar in Gramsbergen bijna nooit en ook nu in nog wel een kampioenswedstrijd mocht B. Reins uit Gramsbergen deze wedstrijd fluiten, waarbij overigens gezegd moet worden, ondanks dat aan beide kanten wel teveel toegelaten werd, dat hij zeker goed gefloten heeft.
Voor ons was er nog een minimale kans kampioen te worden. Opdracht was om zelf te winnen en maar hopen op een fout van Dedemsvaart. De kans hierop was klein want Dedemsvaart heeft verreweg het beste team in deze competitie maar had net als ons de pech dat ook Gramsbergen 5, die ook in dezelfde competitie uitkomt, tegen zowel ons als Dedemsvaart spelers het veld in stuurde die normaal gesproken niet in dit team uitkwamen en zodoende mag je best wel concluderen dat de koppositie van Gramsbergen 6 mede te danken is aan Gramsbergen 5.
Uiteraard waren we er op gebrand om ondanks alles opnieuw een goed resultaat neer te zetten en we begonnen ook goed en scherp aan de wedstrijd. De bepalende speler Elwin v.d. Veen werd goed afgedekt en kwam nauwelijks toe aan zijn sterke wapen, namelijk schoten van afstand. Daarentegen wisten wij wel enkele goede kansen te krijgen en de eerste echte kans was dan ook voor Gerwin die met een volley echter de binnenkant van de paal raakte. Niet veel later was daar ook de eerste echte kans voor Gramsbergen door een 1 op 1 situatie maar dan is Koen op zijn sterkst en hij wist een doelpunt te voorkomen. In de 19e minuut werd Henri goed vrijgespeeld en wist hij ons op voorsprong te zetten door keurig de 0-1 binnen te schieten. Twee minuten later was het opnieuw Henri die na goed doorgaan van Gerwin wist te scoren, 0-2. Jammer was het dat vlak voor rust toch de 1-2 nog op het scorebord kwam. Een goed ingespeelde bal vlak voor Koen werd door Elwin v.d. Veen keurig binnen getikt, 1-2 wat ook de ruststand was.
Na rust kwam er meer druk naar voren van Gramsbergen en het was dan ook niet verwonderlijk dat de gelijkmaker werd gemaakt. Van dichtbij wist Anne Reefman Koen te passeren, 2-2. Daarna wisten we het wel weer op te pakken en kregen beide teams kansen op een voorsprong. Die voorsprong kwam er voor ons in de 35e minuut. Henri werd goed aangespeeld en wist goed bij de tegenstander weg te draaien en liet met een prachtig schot de keeper kansloos, 2-3. Gramsbergen moest nu nog meer druk zetten want zij moesten winnen om kampioen te worden. In de 40e minuut leverde dit de 3-3 op toen opnieuw Elwin v.d. Veen met zijn chocoladebeen wist te scoren. Daarna stonden paal en lat Gramsbergen nog in de weg om op de bevrijdende 4-3 te komen en daar ook Bruchterveld kansen bleef krijgen bleef het ongemeen spannend tot het einde. Het leek dan ook op een gelijkspel uit te draaien totdat Gramsbergen in de laatste minuut een (terechte) vrije trap kreeg en deze werd door Elwin v.d. Veen hard ingeschoten en zodoende wist Gramsbergen toch nog met 4-3 te winnen en kon het kampioenschap gevierd worden.
Hoewel we zeker een gelijkspel hadden verdiend, moesten we toch met verlies het veld af stappen, uiteraard nadat we de spelers hadden gefeliciteerd met het kampioenschap. In de kantine werd door Wim nog een bos bloemen overhandigd aan Gramsbergen welke we uiteraard liever na een overwinning aan de jarige Harold Muis hadden willen geven.
Voor ons zit het seizoen er op. Een keurige 3e plaats werd behaald, maar toch had er wel een kampioenschap ingezeten. Een matige periode waarin het gemis van Henri door een blessure ook voelbaar was en gelijkgespeeld werd tegen laagvliegers Stevo en ZVO 7 en er verloren werd tegen HHC 9 en ZVO 6 betekenen uiteindelijk dat we teveel (onnodige) punten hebben laten liggen tegen op papier mindere ploegen. In 20 wedstrijden werd in totaal 43 punten behaald en werd er 91 keer gescoord. Wel kregen we de minste tegengoals tegen in deze competitie, namelijk 63. De doelpunten werden gemaakt door Henri (36), Martin (11), Harold (10), Gert (10), Tim (9), Klaas (6), Gerwin (4), Jarno (2), Fons (2) en 1x een eigen doelpunt.
Al met al kijken we terug op een mooi seizoen en voor ons rest nu eerst nog het vieren van het 50—jarig jubileum van de vereniging door o.a. mee te doen aan het mixtoernooi op 9 juni en dan zal het seizoen op 13 juli afgesloten worden met de jaarlijkse kegelavond bij Veenlust in Bergentheim.