Deze week staat alweer de derde bekerwedstrijd op het programma en wel tegen EFC PW 1885, zoals eerder deze week in een mooie vooruitblik werd geschreven.

Opstelling:
Kevin, Rienk, Nick v/d Veen, Thijs;
Richard, Julian, Rutger, Luc Roeleveld, Maikel;
Lesley en Koen Dijk.
Wissels Niek, Luuk Benjamins, Marco,
Twee geblesseerden Nick Ros, Berjan.
Aantal spelers uitgeleend aan andere teams. O19 Tom, Jesse en aan ’t Twidde Jonne, Gijs, Frank, Niels, Koen Godeke.
Bij het opkomen op het veld hoorde ik iemand zeggen mooie shirts lijkt wel Paris Saint Germain. Toch een leuk compliment voor de ontwerpers.
Direct vanaf de eerste minuut van de wedstrijd pakken onze heren het lekker op. Veel ruimte om te voetballen en dat bevalt ons zichtbaar wel.
In de tiende minuut geeft Koen een mooie bal op Lesley en die schiet hem heel mooi binnen, 0-1. Bruchterveld gaat lekker door met hun spel. Er worden diverse uitbraken gecreëerd met veel samenspel over diverse schijven. Mooi om te zien.
In de 21 ste minuut krijgen we een vrije bal. Julian neemt hem en Lesley werkt hem met zijn knie binnen ( ook zo kan hij het blijkbaar).
Ook PW komt er soms uit met wat snelle aanvallen. Een paar keer een corner maar dat was voor ons geen probleem.
In minuut 38 stoomt Luc Roeleveld op door het midden en speelt wat mensen uit tot hij in het 16 meter gebied kwam, daar werd hij neergehaald penalty.

Lesley mag hem nemen en schiet hem binnen. Een hattrick.!! 0-3

In de rust blijven we op het veld om de thee op te drinken en Job bespreekt de eerste helft met de heren. Nu komt er ook een moeilijke taak voor de mannen.
De goede eerste helft doortrekken naar de tweede helft. Natuurlijk is de uitgangspositie ideaal maar toch zie je vaak dat het moeilijk is om het door te zetten over de hele wedstrijd.
We gaan weer beginnen. PW heeft duidelijk de opdracht gekregen om wat aan de achterstand te doen. Ze gooien er meer energie in dan ze gedaan hebben. Toch komen we tot een voorzet en Koen werkt hem af helaas in de handen van de keeper.
In minuut 50 een uitbraak van PW deze gaat net voorlangs. In minuut 53 is het wel raak voor PW uit een corner wordt het 1-3. Daarna volgt nog een bal op de paal door PW.
We gaan wisselen. Niek en Luuk Benjamins komen in het veld en Lesley en Maikel gaan eraf. Even wennen aan de nieuw ingekomen mensen. Wat momenten van PW en wat van ons. Al met al wel minder spectaculair dan de eerste helft maar zoals gezegd is dat altijd super moeilijk. In minuut 70 een bal uit de kluts komt bij Luuk Benjamis en hij schiet hem keihard binnen, 1-4.
In minuut 75 krijgt Thijs een tik op de knie en valt neer. Scheidsrechter ( die overigens prima fluit) heeft het niet gezien aanval gaat door voor PW onze jongens waren even meer bezig met Thijs en PW schiet de 2-4 binnen.
We wisselen Thijs voor Marco. Deze doet in de laatste minuten ook nog een doelpoging.
Kortom leuke wedstrijd, lekker gespeeld en op naar de eerste competitiewedstrijd volgende week tegen ON.
Bert Godeke (leider).