Gevoelig verlies voor Tricolores
Vandaag stond de wedstrijd Bruchterveld tegen DES op het programma, er werd om 14.30 uur afgetrapt op Sportpark de Noppenweide onder leiding van een prima en zeer jonge scheidsrechter Lub, complimenten..!!

De toeschouwers hadden amper plaatsgenomen of de eerste kans voor DES was al bijna raak na een leep balletje tussendoor 1 op 1 voor keeper Godeke redt ons formidabel. DES drukt ons de eerste 10 minuten direct ver terug, we komen er niet echt uit.

Maar na een kwartiertje komen we beter in ons spel en er ontstaat een echte wedstrijd die het aankijken zeker waard is, beide ploegen willen voetballen en dat is vaak mooi om te zien. We krijgen wat mogelijkheden en kansen en zijn dichtbij de openingstreffer, maar de DES keeper laat zijn kwaliteiten goed zien. In de 28e minuut roept Bruchterveld het onheil over zich af, verdediger en keeper begrijpen elkaar onvoldoende en de DES aanvaller zegt dankjewel en tikt de bal in het lege doel. Domper op het best wel goede spel van de Tricolores, we proberen de wedstrijd weer op te pakken en krijgen weer wat mogelijkheden maar het vizier staat óók voorin nog niet echt op scherp helaas. Vlak voor rust verdedigen we niet lekker uit, DES zegt wederom dankjewel en het staat 0-2, en in minuut 44 al bijna 0-3 na een goede uitbraak van DES. We gaan rusten met 0-2 terwijl we op de fouten na redelijk staan te ballen.

In het tweede bedrijf direct na de aftrap een hele dikke kans die we niet maken, maak je die 1-2 dan kom je terug in de wedstrijd. We proberen het maar krijgen geen grip op de bijna foutloze formatie van DES, die ook nog eens heel makkelijk de supersnelle voorwaartsen aan het werk zet. De Nijverdallers lopen uit naar 0-4 en dit had ook nog erger kunnen zijn, men miste gelukkig ook nog wat kansen. Bruchterveld kon, behalve wat halve kansen, daar niet veel meer tegenover zetten en moest een nederlaag slikken.

Conclusie: Goede ploeg DES, titelkandidaat nummer 1, goed op elkaar ingespeeld, we hielpen ze wel heel makkelijk aan de doelpunten de eerste helft jammer genoeg..!
Kijkend naar andere uitslagen blijft het ongemeen spannend in die Tombola van de 4e klasse, ongekend..! Leuk denk je,…. maar liever hadden we schaapjes op het droge gehad, er komen nog 3 zeer belangrijke weken aan voor de Tricolores en ook voor de andere teams in deze klasse. Volgende week uit naar Kloosterhaar die concurrent Heracles met maar liefst 4-1 versloeg, dan uit naar Heracles en afsluitend thuis tegen Daarle.

Kortom geen huilverhaal, er gingen wat dingen mis vandaag daar hoef ik geen namen voor te noemen in dit verslag. We spelen nog 3 potjes dit seizoen en gaan van onze eigen kwaliteiten uit, dat is voldoende om volgend seizoen nogmaals in deze klasse uit te komen daar ben ik van overtuigd.

BS

Na afloop had Henri Snippe een kort interview met trainer Stephan Bloemendal.

Klik op deze link https://youtu.be/VaqTYN-eMCs