Zaterdag 8 september werd na enkele jaren weer de gemeentecup voor eerste elftallen gespeeld.
Het jubilerende vv Bruchterveld was dit keer de organisator.

In verband met bekerverplichtingen konden zes van de vijftien gemeentelijke clubs helaas niet deelnemen.
Met negen ploegen was het sportpark de Noppenweide echter mooi gevuld.
In poule A speelden sv Dedemsvaart, HHC Hardenberg2, DKB’44, vv Bergentheim en sv Gramsbergen.
In poule B vv Bruchterveld, vv EMMS, sc Lutten en vv Mariënberg.
De scheidsrechters werden geleverd door de SNO en SAO, te weten de heren Rikhof, Kreileman, Maathuis en Karkdijk.

Het was even wennen voor de senioren om op zaterdag op pupillentijd te moeten voetballen. Om 09:30 uur stonden de eerste ploegen uit poule A namelijk al aan de aftrap.
Rond half twee waren de poulewedstrijden gedaan en kon de balans worden ogemaakt. In poule A werd HHC winnaar en Gramsbergen tweede. In poule B was Bruchterveld de sterkste en Marïenberg tweede. Deze vier ploegen speelden de kruisfinales.
In deze kruisfinale was Gramsbergen een maatje te groot voor Bruchterveld en plaatste zich eenvoudig voor de finale. HHC had aan Mariënberg een grotere kluif en pas na het nemen van een hele rits strafschoppen kon HHC zich ook finalist noemen.

Iedereen was het er wel over eens, dat hiermee ook de twee sterkste ploegen de finale hadden gehaald en dus de terechte finalisten waren.
In de finale ging het spel aardig op en neer, de twee teams gaven weinig weg en ook na een verlenging was er nog steeds niet gescoord. Weer moesten strafschoppen volgens het ABBA systeem genomen worden. Na opnieuw een hele serie penalties was het uiteindelijk HHC2 dat de grote wisselbeker en de hoofdprijs mee naar huis mocht nemen. Gramsbergen moest genoegen nemen met de tweede (geld)prijs.
De aanvoerder van HHC bedankte vervolgens de organisatie voor de perfecte manier waarop de dag was geregeld en verlopen.
De organisatie was op haar beurt zeer tevreden over het sportief verlopen toernooi, het goede weer en de publiek belangstelling.
Al met al een goed initiatief om de gemeentecup weer nieuw leven in te blazen.  Dat alle 15 teams ooit nog weer samen aan de start zullen verschijnen zal wel een utopie zijn, maar ook met minder teams kan het een zeer nuttige en aantrekkelijke voetbaldag zijn. Aan vv Balkbrug de eer om dit in 2019 voort te zetten.