Na een paar jaar afwezigheid door corona is er weer nieuw leven geblazen in het 45+ toernooi. Ondertussen is de leeftijdsgrens naar beneden geschroefd tot 35+, wat de deur opende voor een aantal nieuwe spelers. Zo zijn onder andere Alwin, Tim, Gerjon, Gerwin, Jarno, Bas en Ronald aan de selectie toegevoegd.

Een maand geleden werd de 1e keer bij HHC gespeeld en met 2x winst, 1 gelijkspel en 1 nederlaag was het een geslaagde avond.

Afgelopen vrijdagavond was DKB de gastheer. Onder een prachtige ondergaande zomerzon werden de wedstrijden afgewerkt.

De afgereisde selectie bestond uit Henny, Henk, Henri, Roel, Barry, Bennie, Tim, Gerjon, Bas en Ronald.

De 1e wedstrijd was tegen de oud-gedienden van onze groene buurman. Het was nog even opstarten, maar mede door een sterk keepende Henk bleef het lang 0-0. Tim promoveerde zich met z’n goal tot goudhaantje en bepaalde hiermee de 1-0 eindstand.

Na een korte rust stond de volgende wedstrijd tegen HHC voor de deur.
De wedstrijd was nog niet begonnen of Barry liet al van zich horen. Met een mooi strak schot maakt hij de 1-0.
Tim, Roel en Barry zetten de lijnen uit op het middenveld. Echter draaide even later de sterke spits van de oranjehemden weg in de defensie van de Tricolores en maakte de gelijkmaker: 1-1.
Hierna gaven de Bruchtervelders even gas. Eerst legde Henri de bal panklaar voor Ronald neer, die de bal alleen hoefde in te tikken; 2-1. Hierna een aanval tussen Barry en Ronald, waarbij laatstgenoemde de bal langs de keeper krulde wat de 3-1 eindstand opleverde.

Vervolgens stond een potje tegen de gastheren op het programma. Een sterk spelend DKB die alle voorgaande 3 wedstrijden al had weten te winnen. Een stevige kluif voor onze verdediging met Henny, Bennie en Gerjon. Waar we zeker een aantal goede kansen creëerden stond de zeer goed spelende Krimse doelman telkens in de weg. Aan de andere kant wist de gele aanvalslinie het netje makkelijk te vinden met een 3-0 nederlaag tot gevolg.

De laatste wedstrijd was tegen SVV. Het overwicht was voor ons en via een eigen doelpunt kwamen we op 1-0 voorsprong.
Echter maakte de Sibculoers even later de gelijkmaker: 1-1. Tussendoor etaleerde Henny zijn ‘signature move’ door de bal met de borst naar z’n eigen keeper door te spelen. Maar om ook deze pot te winnen moesten we wel even een tandje bijzetten. De aanval bestond uit Bas, Ronald en Henri. Laatstgenoemde draaide vlak voor tijd bij z’n verdediger weg en schoot bekeken de winnende tegen de touwen. Hier bleef het ook bij waarmee we het toernooi met 2-1 afsloten.

Met 3 overwinningen en 1 nederlaag was het een geslaagde avond. Er waren geen scheidsrechters aanwezig, maar alles werd onderling opgelost. Hiermee hing er een gezellige en ongedwongen sfeer. En uiteraard gezellig nazitten tijdens de 3e helft. Op naar het volgende toernooitje!

RM