Zaterdagmiddag vertrokken de dertien Lapdatnie leden meteen na de uitwedstrijd tegen OZC richting de kelder van Frits Altena waar de eerste editie van de Low Beer werd gehouden. De variatie op high tea en zelfs high beer lag voor de hand gezien de locatie beneden NAP.
Geheel in stijl werden er naast diverse bieren ook hapjes genuttigd. Iedereen had 13 hapjes gemaakt en zich daarbij behoorlijk uitgeleefd. Het was dan ook logisch dat er een prijs voor het meest creatieve/lekkerste hap(je) werd uitgeloofd. Gerrit Veurink won de beker en de eeuwige roem.
Ook de bierkennis werd uitgebreid getest. Na vragen over bier, biertetiketten en bierproeven bleek Enk Lubbers de meeste punten te hebben vergaard. Ook hij werd vereerd met een beker en een medaille.
Direct na de prijsuitreiking aan beide heren gingen er al geruchten over matchfixing de ronde.  De organisatie zal hier verder induiken.