Vv Bruchterveld – SC Angelslo was de laatste wedstrijd van het seizoen. Opdracht was simpel, maar tegelijkertijd o zo lastig.  Winnen en hopen op een misstap van SCN, of zorgen dat je met 8 doelpunten meer wint dan SCN dat doet tegen SVBO. Indien dit positief uitpakt is er een plaats in de nacompetitie voor promotie verdiend obv de derde plaats in de eindrangschikking.

Na de rampzalige 0-0 van vorige week tegen NKVV leek op voorhand veel scoren een utopie, dus dan maar hopen op een super goede dag van SVBO. De derde periode is vorige week verspeeld en zal naar Hoogeveen gaan.

De Tricolores begonnen goed tegen de Angelsloërs die veel spelers spaarden voor de nacompetitie die hun wacht om degradatie trachten te voorkomen.
In de eerste minuut al een vrije trap van Koen Otten op de lat. In de eerste helft volgden er zeker zes opgelegde kansen, waarvan er helaas maar twee werden benut.  In hun dadendrang werd de verdediging ook een paar keer verwaarloosd en kon Angelslo zelfs nog een paar keer gevaarlijk worden, maar gelukkig niet scoren. Een ruststrand derhalve van slechts 2-0.
Ruststand bij SCN – SVBO was 1-0.  Niet goed dus.  Hoogeveen al op 4-0, dus periode gaat naar Hoogeveen.

Nog meer aanvallen dus.  Lesley op de Haar kwam voor Roland Strijker.
De tweede helft werd een gekkenhuis. In de 46e minuut meteen 3-0.  Even later een slippertje en een tegengoal van Dirk Jan Stap.
Zelfde minuut weer 4-1. En zo liep de score gestadig op. Ondertussen in Nieuwlande heel even 1-1 (grote, maat korte vreugde), meteen weer 2-1 en 3-1. Hoop op een stunt van SVBO kunnen we dus laten varen.

Ondertussen beleven onze jongens maar gaan, gas geven én scoren.  Jan, de man van het scorebord, had moeite het bij te houden en kwam er van in de war. Ook was het scorebord niet berekend op dubbele cijfers.

In Nieuwlande was onze score ook bekend en ook zij moesten daarom extra gas geven.
In de laatste tien minuten vielen er op de Noppenweide nog liefst vijf goals, waarvan de laatste van de ingevallen Martijn Huisjes, die noodgedwongen helaas moet stoppen met voetballen vanwege heupslijtage.
Bij de stand van 13-1 blies arbiter Steven Vos voor de laatste keer deze middag.
Contact met Nieuwlande leerde ons dat men daar met 6-1 had gewonnen…..

Bruchterveld komt (wederom) een doelpuntje te kort om een prijs te kunnen pakken.
Maar de competitie is niet op deze middag verkloot, dat is in andere wedstrijden gebeurd, waaronder die van vorige week, hierover was iedereen het wel eens.
Je zou het na vandaag niet zeggen naar het scorend onvermogen heeft ons dit seizoen toch wel opgebroken.

Een groot compliment echter aan de spelers en staf voor de wijze waarop er in ieder geval tot het gaatje gegaan is om het schier onmogelijke toch bijna mogelijk te maken.

Felicitaties van vv Bruchterveld aan het adres van kampioen FDS (te goed voor deze klasse) en de periodekampioenen Sweel, Hoogeveen en SCN. Veel succes in de nacompetitie.

Bij vv Bruchterveld stoppen naast Martijn Huisjes (die leider wordt volgend seizoen) ook Bas Waterink (drukke werkzaamheden) en elftalleider Ben Fokke (met leiderspensioen).
Er volgt nog een afscheidswedstrijd voor deze heren, nadere info volgt via de website.

Tot spelers van het jaar werden door de supporters verkozen:  Wouter Huisjes (1), Koen Ottyen (2) en Nick Ros (3). Zie ook de foto’s.

Opstelling:
Huisjes; Ros, Otten, R.Lubbers, Altena; Van der Veen, Strijker (46’ Op de Haar), N.Lubbers (67’ Reinders); Waterink, Odink (85’ M.Huisjes), Meijerink

Doelpunten: Bas Waterink (5), Koen Otten (2), Lesley op de Haar (2), Gijs Odink (1), Rienk van der Veen 1), Rob Meijerink (1) en Martijn Huisjes (1).