’t Twidde kende tot afgelopen zaterdag een wisselvallig seizoen: vier gespeeld, vier punten. Ook het vertoonde spel was te grillig, waarbij de resultaten onvoorspelbaar bleken. Zo werd een overwinning geboekt op titelkandidaat SC Lutten, maar werd verloren van het puntloze OZC. Zaterdag kregen we een herkansing tegen een ploeg die nog geen punt had behaald: SCD ’83 2. Op sportpark de Boekweit was een stekende najaarszon getuige van het eerste fluitsignaal.

De mannen van ’t Twidde vlogen uit de startblokken, meteen werden de duels vol aangegaan en gewonnen. De beloning hiervoor liet niet lang op zich wachten, met dank aan Lesley op de Haar. Middenvelder Maikel Ros speelde de spits aan, hij zette zijn tegenstander opzij en haalde droog uit in de korte onderhoek.

Na de goal was de ban gebroken en wist de ploeg van trainer Harold Muis meerdere kansen te creëren. Met name via raumdeuter Jarno de Weerd werd veel gevaar gesticht. Geprobeerd werd om de bal over de grond richting het doel van de tegenstander te verplaatsen. Het tweede doelpunt was een mooi product van deze spelopvatting. Vanuit de achterste linie bracht Robbert Reinders de inschuivende Nick Ros in stelling. Met een spits hangend aan zijn schouder bracht hij de bal over de middellijn en speelde van daaruit met een splijtende pass Max Smit vrij. Max glipte langs de laatste verdediger en gaf Maikel een niet te missen ’tip-in’.

Het spelbeeld bleef in de rest van de eerste helft hetzelfde. Verrassend was het dan ook niet dat ’t Twidde de voorsprong verder uit wist te bouwen. Lesley streelde de bal vanaf twintig meter met buitenkant links in de verre kruising, de klasse droop er werkelijk vanaf.

Na de rust viel de Twidde-motor stil, maar er kon wel worden voorkomen dat de thuisploeg tot noemenswaardige schotkansen kon komen. Gerjon Otten en Tim van der Veen brachten na een uur nieuw elan in de ploeg, als vervangers voor respectievelijk Nick en Lesley. Kansen op 0-4 waren er nog volop via Maikel, Jarno en Tim, maar scoren deden zij niet. Positief was dat keeper Koen Godeke de nul wist te houden en dat daarmee een afgetekende 0-3 zege in Dedemsvaart op het bord stond.

Al met al een goed resultaat, maar wel een wedstrijd waarin ’t Twidde twee gezichten liet zien. ’t Twidde zal constanter moeten presteren .. en dan het liefst constant goed.

Als verklaring van de titel nog een aardig feitje: ’t Twidde speelde – na het invallen van Hans Withaar voor Frank Altena – in Dedemsvaart met liefst zes (!) linkspoten. Heel snel: Nick, Hans, Jordy Stegeman, Jarno, Rik Lenters en Lesley. Maar laat u dergelijke, nutteloze statistieken vooral links liggen.

Volgende wedstrijd: zaterdag 3 november 14.30u, ’t Twidde – HHC Hardenberg 3.