Even bijpraten, oefenprogramma ’t Twidde

Na een abrupt einde van het afgelopen seizoen en een aantal maanden van onzekerheid mochten we van onze beleidsbepalers weer de wei in.

Er staat heel fijn voor Ons Twidde weer een trainer voor de groep die de lijnen uitzet, welkom Anno!
Daarnaast blijven beide leiders en zijn er ook weer wat nieuwe gezichten.
Gerwin Stegeman via deze weg nogmaals bedankt voor je inzet bij het 2e en ook interim-trainers Gerjon en Tim bedankt.

Na een 4tal trainingen met eindelijk weer de nodige duels hadden we op 15-aug jl ons eerste oefenpotje thuis tegen Lutten 2….

Nieuwe trainer, nieuwe rituelen maar wel weer terug naar onze vertrouwde formatie die we  afgelopen seizoen zonder trainer vaarwel hadden gezegd.
Door de brede selectie van het 1e kreeg het 2e een aantal spelers doorgeschoven en gingen we met zo’n 5 wissels de strijd aan. Iedereen kon laten zien wat hij in huis had.
Er werd vrijuit gespeeld op een ietwat stroperige veld en het publiek wat massaal was afgekomen op dit affiche werd bediend met vier goals in een kleine 20 minuten, 2-2.
Ruststand is mij even ontschoten maar in de tweede helft was het duidelijk dat Lutten conditioneel nog niet top was daar waar ze ook een handjevol basisklanten mistten. Na 30 minuten in de tweede helft vond arbiter Rolfes het mooi geweest en stond de eindstand van 7-3 op het scorebord.

De zaterdag daarop, 22-aug stond onze tweede en voorlopig laatste oefenwedstrijd op het programma tegen Marienberg 2 en ditmaal weer op de Noppenweide.

Lekkere sfeer op het sportpark, mooi voetbalweertje en het gras was goed gemaaid door de robotmaaier van dienst.
Wederom hadden we een brede selectie en het strijdplan klaar. Kort samengevat, geen lange ballen, voetballend proberen op te lossen, inschuiven, backs erover heen, voorzet en op doel schieten, klinkt eenvoudig toch?
Het stond al heel snel 1-0 door een mooie aanval maar het was al wel duidelijk dat Marienberg een stug ploeggie was die zich niet zomaar even aan de kanten liet zetten
Uiteindelijk met een voorsprong de kleedkamer in waar het er toch wel twee of drie meer mochten zijn.
Kort na rust met wat wisselingen kregen we vrijwel direct de gelijkmaker om de oren.
Het spel kabbelde wat door en er waren wat pittige duels en goede kansen te noteren.
In minuut 80 werd een verkeerde terugspeelbal van Marienberg afgestraft door onze oplettende spits ;).

In minuut 85 een moment wat geen voetballer wil meemaken…. een duel/tackle om de bal waarbij een speler van Marienberg z’n enkel breekt en er een ambulance gebeld moest worden.
Wij wensen deze speler heel veel sterkte toe met de revalidatie!

2 oefenwedstrijden en 2 keer winst, da’s een mooi begin.
Aanstaande zaterdag 29-aug start het bekeren uit bij de Esch te Oldenzaal.

Auteur: Bas Waterink