In de voorbeschouwing werd er al op aangestuurd. In de wedstrijd zelf gebeurde het ook, de Tricolores trokken de goede lijn door en geheel verdiend werden de eerste drie punten binnen gehaald.

Tegenstander AJC’96 was een onbeschreven blad voor de Bruchtervelders. Uit de voorinfo werd duidelijk dat ook zij lijden onder blessureleed.
Dat je echter als rode lantaarndrager zo’n eenvoudige overwinning gaat boeken, kan niemand je vooraf voorspellen.
Vanaf minuut 1 waren het de gastheren die de toon bepaalden.
Al na 4 minuten was er de eerste kans, maar de inzet van Koen Dijk was niet overtuigend genoeg.  Na 10 minuten een curieuze goal. Een voorzet van Maikel Ros werd door Koen Dijk verlengd, maar wel recht de lucht in. Iedereen, inclusief keeper Jari Klaver, stond vervolgens aan de grond genageld, behalve alleskunner Jarno Otter. Hij kreeg de bal op z’n kruin en stuurde het leder in het net, 1-0.
En kwartiertje later de tweede kans voor de Bruchtervelders. De zeer actieve Koen Dijk strandde echter op de keeper en de paal.
Een van de mooiste aanvallen in de eerste helft was na zo’n 37 minuten. Rienk van der Veen met een splijtende pass, de scherpe voorzet op maat van Luuk Benjamins en de kopbal van Luc Roeleveld, die helaas net over ging.
Toch kwam de verdiende 2-0 er er nog voor de rust. Van der Veen legde een vrije trap netjes achter de AJC-verdediging waar opnieuw iedereen bleef staan, behalve “Nelis” Lubbers en hij gleed de bal achter Klaver. 2-0 rust.
Net na de rust de grootste kans van de wedstrijd. Luuk Benjamins legde de bal terug van de achterlijn op de inkomende Luc Roeleveld, die voor één keer de bal met z’n rechtervoet speelde. Nooit meer doen Luc, want de bal van vier meter over het doel krijgen is wel heel erg knap, maar ’t levert geen doelpunt op. Gewoon alles met links blijven doen dus….
Datzelfde linkerbeen zette even later Benjamins weer vrij voor Klaver, deze keer met de goalie als winnaar.
Na een uur nog een kans voor Jonne, maar zijn inzet werd voor de lijn gekeerd.
De eerste kans voor het zwaar tegenvallende AJC was er in de 68e minuut. De vrije trap van Niels Nijkamp ging echter naast het doel van Koen Godeke, die geen vandaag geen fatsoenlijke bal op doel kreeg.
Meteen daarna kwam Richard Snippe voor Nelis Lubbers. Een van zijn eerste daden was meteen een assist. Zijn snelle ingooi werd door Luuk Benjamins middels een schot in de korte hoek meteen tot de 3-0 gepromoveerd.
Hiermee was de wedstrijd helemaal beslist.  Trainer keuken wisselde nog twee keer, Niek Dijk voor Smit en debutant A-junior Jesse Veltink voor Van der Veen, maar aan de stand veranderde niks meer, ook al belandde een verdwaalde AJC inzet nog curieus op de lat boven Godeke.

Al met al een meer dan verdiende overwinning voor de Tricolores, die hiermee de aansluiting hebben gevonden met de rest van de onderkant van de 3e klasse D.

Volgende week uit naar buurman Kloosterhaar, die tot nu toe ook drie punten hebben verzameld.
Dat belooft een spannende pot te worden.

Na de wedstrijd deelde trainer Arjan Keuken mee dat hij na vier jaar Bruchterveld zijn contract niet zal verlengen. Arjan is een echte Bruchtervelder geworden en heeft het voetbal letterlijk naar een hoger niveau getild. Hij is als trainer toe aan een club op een next level.

Foto’s van Jan van der Veen