Vandaag mag ’T twidde aantreden tegen HHC 4. Op papier één van de lastigste tegenstanders van de competitie, wat ook blijkt uit de stand. Voorafgaand aan de wedstrijd staat HHC namelijk aan kop en ´T twidde staat op een 11e plek…

Omdat de spelers vandaag op eigen vervoer naar sportpark de Boshoek moeten komen staan alle ogen gericht naar het horloge of iedereen wel op tijd komt, moet worden gezegd dat een ieder netjes op tijd is en we vervolgens een mijl richting de kleedkamer kunnen lopen. Eenmaal in de kleedkamer aangekomen heeft Robbert Reinders een nieuwtje meegenomen. Namelijk het “lulletje van de week” hesje. Bij het draaien aan het boete rad is uitgekomen dat Marco Huisken deze week het “Lulletje van de week” is benoemd en mag het mooi gekleurde hesje dat gaat aan niemand voorbij op het sportpark voor een week aantrekken.

Afijn de wedstrijd. We beginnen de wedstrijd eindelijk nadat de scheidsrechter (welke zelf 5 minuten te laat was) zijn zegje had gedaan en wij in de champions league opstelling elkaar de hand hebben geschut. Beide ploegen beginnen de eerste helft afwachtend en er komen dan ook weinig echte kansen. Onze keeper Koen was met een aantal reddingen aan onze kant wel zeer belangrijk, ondanks zijn ‘blessure’ aan zijn scheenbeen. Ook wij creëerden wel een aantal kansen maar deze zijn niet noemenswaardig. Na een peptalk van onze leiders Niek en Marcel komen we tot de conclusie dat hier daadwerkelijk wat te halen valt, wat hebben we immers te verliezen..

In de tweede helft, waar Niek Huisjes in de plaats is gekomen van Max, begint HHC sterk.

We worden steeds verder achteruit gedrukt zonder zelf echt de ruimte te hebben om de bal te laten gaan. Een voorzet word door de verdedigers tot corner verwerkt en de keeper zet de poppetjes op de juiste plek. De corner word weggekopt, maar dit gebeurd precies op een plek waar een HHC-er staat opgesteld. Deze HHC-er raakt de bal meer dan perfect en beland vol in de kruizing naast onze kansloze keeper Koen. Zonder meer een fantastisch doelpunt.

Wij laten het hier niet bij zitten en gaan meer druk naar voren zetten, dit komt onder andere door een dubbele wissel aan onze zijde Mark Sandink maakt plaats voor Marco Huisken en René Potgieter maakt plaats voor Roy Timmerman.

We maken even een sprongetje naar de 65e minuut als de bal bij Bas Waterink is en deze met een steekbal Niek Huisjes probeert te krijgen. In eerste instantie lijkt de bal te ver naar de zijkant te belanden en de eerste kans verkeken, maar Niek “van Basten” Huisjes denkt hier anders over en maait de bal onder toeziend oog van vader en moeder Huisjes vanuit een onmogelijke positie over de keeper van HHC heen in de verre hoek! Waarschijnlijk maak je 1 keer in je leven zo’n mooie goal en dat te zeggen van zijn eerste in dienst van ’T twidde!  1-1 staat dus op het scorebord en alles lijkt weer mogelijk. Verdedigend staat het als een huis en het gaat steeds beter lopen bij de uit ploeg. De middenvelders vvan HHC zijn het even helemaal kwijt en er vallen gapende gaten waar wij gebruik van maken door rustig te combineren. Wederom een steekbal van Bas naar (een eerlijk gezegd, 2 meter buitenspel staande) Niek Huisjes.

Hij staat ineens oog in oog met de keeper en maakt het koelbloedig af! 1-2 voor ons, en op dat moment zeker terecht!  HHC probeert de druk op onze verdediging op te voeren maar daar  zijn we niet van onder de indruk. Doordat HHC druk zet worden de ruimtes groter en groter en de verwijtingen van de HHC spelers naar elkaar worden steeds meer. ’T twidde komt er via Jarno de Weerd nog goed uit nadat een speler van HHC zichzelf blesseert . diezelfde Jarno geeft een vroege voorzet op Roy Timmerman die vervolgens de bal heerlijk op de pantoffel raakt en zo het net weet te vinden. 1-3!! Ongelofelijk wat een wedstrijd….

Een paar minuten later komt de bal via een pass van Marco “lulletje van de week” Huisken wederom voor de voeten van Roy Timmerman die met een schouder duw zijn tegenstander “richting het eerste veld drukt” en zo door kan lopen richting de keeper. Met een schuivertje onder de keeper door belandt de bal tegen de touwen! 1-4 dames en heren, 1-4!!!

De scheidsrechter blaast voor de laatste keer op zijn fluitje en ’T twidde kan zich klaarmaken voor een avondje in de kroeg om de overwinning te vieren. Wat overigens erg gezellig verlopen is.

Volgende week mogen we om half 3 thuis aantreden tegen de boys uit Vroomshoop om opnieuw de 3 punten in Bruchterveld te houden.

Scribent: Mark Sandink