Bruchterveld in de derde ronde, de halve finales van het befaamde Protos Weering Zaalvoetbaltoeernooi! Een prestatie van formaat.
Dat dit dan ook het eindstation zou worden was voor niemand een verrassing, maar de wijze waarop was gedenkwaardig.

De dag begon al goed met een behoorlijke deelname aan de snertwandeltocht met een pit stop in Moscou. Terug in Bruchterveld een lekkere bak snert en dan de start van de echte snertloop door het dorp. Sylke en René bij de senioren verreweg de besten. Maar hulde aan alle deelnemers en toeschouwers, het was best frisjes.
Hierna de nieuwjaarsborrel met als grootste nieuws dat we weer een voorzitter hebben: Jan Pullen heeft de handschoen opgepakt! Hulde voor Jan.  Dat het kleine bestuur het anderhalf jaar zonder voorzitter heeft gedaan en toch alles draaiende heeft gehouden, ook hier hulde.

Dan om 16:15 stipt de bus in naar Zwartemeer. De stemming in de afgeladen bus was meteen al goed.  Soms zelfs erg optimistisch ook met betrekking tot de kansen voor de Tricolores, sommigen blokkeerden alvast 8 januari in hun agenda voor de tussenronde.
In de prachtige sporthal De Eendracht, waar normaal tophandbalclub Hurry Up de hoofdbewoner is, was al rap duidelijk dat we 8 januari wel iets anders konden gaan plannen.
In de eerste wedstrijd tegen Drenthina speelden we nog aardig mee. Na de 0-1 hing lange tijd de verdiende 1-1 in de lucht, maar tijdens het alles-of-niets offensief viel de 0-2.
EMMS zou de te pakken ploeg moeten zijn, maar niets was minder waar. Tamelijk kansloos afgedroogd met 0-3.
Nieuw Buinen, de nummer 5 van de vorige PWZ-editie was daadkrachtig, binnen 20 seconden 0-1 en na de hands-goal die de 0-2 betekende was het gedaan, eindstand 0-4. Meest in het oog springende detail was de knock out van de keeper door een enorme pegel van Luc Roeleveld (zie foto).
ASVB uit Blijham moest in de laatste wedstrijd winnen van Bruchterveld om naar de finale te gaan. Na een vlotte 0-1 duurde het lang voordat ze weer scoorden. Onder luide aanmoedigingen en een constant gezang en getrommel werden de Tricolores naar voren gejaagd om toch minimaal één goal te maken deze avond. En dat gelukte!!  Luuk Benjamins tikte de 1-2 binnen. Het doelpunt werd massaal gevierd, tientallen supporters dansten met de spelers op het veld, stomme verbazing op de gezichten van de overige toeschouwers. Geen punten, slechts één doelpunt en dan nog zo’n feest bouwen??
Ja, dat kan dus met de Bruchtervelders! Ook na afloop (1-3 eindstand) ging het feest nog even door in de kantine. Toen de laatste muntjes op waren, stond de bus weer klaar voor de terugreis. De versnaperingen aangeboden door de Noppenveste zorgden ook in de bus nog voor een prima stemming met veel gezang en dans. Hulde voor de supporters!

Al met al een zeer geslaagde PWZ editie voor Bruchterveld. Ondanks de uitslagen deze avond overheerst het goede gevoel. Een prima teamprestatie (hulde) die we mee moeten nemen naar de tweede helft van de veldcompetitie. SVVN zal het eerste slachtoffer moeten worden op 25 januari.  Alvast hulde voor het team als we derdeklasser blijven 🙂

IMG_2211 IMG_2207 IMG_2203 IMG_2198