Onze vaste verslaggever moest deze keer verstek laten gaan i.v.m. blijde gebeurtenissen ( in dit geval😉) vanaf deze plek van harte gefeliciteerd fam. Van der Veen en Reinders met de familie uitbreiding..!!

Mijn zaterdag begon al op tijd, volgens Hutt’n even een wedstrijdje fluiten nam ik aan, wat bleek de kampioenswedstrijd van JO-12 tegen Voorwaarts JO-12. Beide in punten gelijk ,wie wint is kampioen, dus niet zomaar een potje…. De vrijdagavond ervoor had ik nog Nederland tegen Argentinië gekeken en zag daar scheidsrechter Lahoz  fluiten en dacht dat moet en kan zeker anders, en zo ging het ook. In een hele koude, maar spannende wedstrijd werd Voorwaarts opzij gezet met 6-5, wat een prachtig team is dit, het talent druipt er vanaf, daar krijgen we nog heel veel plezier van de komende jaren.

Na de wedstrijd gelukkig  weer een beetje opgewarmd in de kantine, komen daar de volgende kampioenen al aan. JO-8 had even in Lemele laten zien wie de terechte kampioen was. Ook al in een bloedstollende wedstrijd werd Lemele met 3-4  verslagen, sommige ouders hadden het niet meer maar de kinderen bleven rustig en speelden de wedstrijd uit en namen de beker mee naar de Noppenweide. Gefeliciteerd.

Nu weet ik wel dat de KNVB de standen niet meer bijhoudt en dat jeugdvoetbal een kwestie is van opleiden en minder van winnen en verliezen is, maar ja dan kijken we naar het WK in Qatar en zien daar een laf en zielloos elftal ploeteren, dus een beetje mentaliteit en spirit zal er toch wel in moeten komen toch?

In een grijs verleden zei Gerjan Kampherbeek, u wel bekend 😎, “Smit a’j bie Bruchterveld komt voetball’n mu’j goed teeg’n oe verlies kunn’n”, gelukkig is dat wat veranderd Gerjan, al onze teams presteren prima dit najaar..!!

Dan naar de wedstrijd van ons eerste elftal in het mooie maar heel koude Enschede tegen de koploper Rigtersbleek, na een aantal mindere weken met wat verliespartijen komt Rigtersbleek niet op een geweldig moment natuurlijk. De mannen uit Enschede stevenen recht op het kampioenschap af en staan met afstand bovenaan, en terecht, goede aanvallende ploeg.

De Tricolores begonnen wederom prima, na 2 minuten kon Roeleveld de score al openen, maar de goalie was er snel uit en keerde de bal helaas, maar Bruchterveld hield de gehele eerste helft Rigtersbleek goed bij. De thuisploeg kreeg zeker wel kansen, paal en goed keeperswerk voorkwamen dit, maar ook de ploeg van Bloemendal liet zich goed zien en kwam een aantal keren goed door en was een paar keer gevaarlijk. Juist op het moment dat iedereen wel zin in een warm kopje thee had werd de bal vanaf de zijkant door Rigtersbleek hoog voorgezet, Godeke kwam maar de spits was net een fractie eerder en schampte de bal net genoeg om met een voorsprong de rust in te gaan.

Direct na rust kwam Rigtersbleek sterk opzetten en wilde afstand nemen, Godeke tikte de bal nog geweldig uit de kruising, maar is een poosje later kansloos op een supersnelle counter van de thuisploeg, 2-0. Bruchterveld bleef ondanks de achterstand goed voetballen en deed niet zo heel veel onder voor Rigtersbleek, in minuut 70 tikte men Smit in de 16 meter onderuit.  Scheidsrechter Mulder wees naar de stip. Muuse liet zien hoe een penalty wel genomen moet worden, lees je mee Louis……..😎

De Tricolores begonnen nog even aan een slotoffensief maar zoals zo vaak in het voetbal krijgt men dan het deksel op zijn neus, in de omschakeling kwam Rigtersbleek er snel uit en tikte Odink iemand onderuit, en ook daar een onberispelijke 11 meter tegen de touwen beste Louis,…, dat Rigtersbleek nog de 4-1 maakte was voor de statistiek en gaf de verhouding van de wedstrijd ook niet weer, geflatteerd heet dat zo mooi.

Wat opviel is dat men steeds vaker uitgleed op het inmiddels bevroren kunstgras, maar ondanks dit speelde Bruchterveld een prima wedstrijd wat trainer Bloemendal ook bevestigde, zeker een opsteker na wat mindere wedstrijden. De ploeg laat zien op kunstgras beter uit de voeten te kunnen, ons spel leent zich daar toch meer voor.

In de komende weken nog Protos Zaalvoetbal, Snertloop, Nieuwjaars receptie en nog wat oefenwedstrijden, houd de site in de gaten. Voor de Tricolores gaat het weer los op 21 januari thuis tegen Mainbarg  “ijs en weder dienende” hopen we elkaar dan weer te ontmoeten bij onze prachtige club, ik wens u allen alvast Prettige Feestdagen…!!

BS