Een heel bijzondere inzamelingsactie voor Alpe d’HuZes.

Zaterdagmiddag 7 januari 2023 zal ik nooit vergeten.Na de traditionele snertloop gaf voorzitter Jan Pullen zijn nieuwjaarstoespraak, aan het eind hiervan overhandigde Jan mij het bedrag dat hij samen met zijn zonen bijeen heeft gebracht door in november hun snorren te laten staan om zo aandacht te vragen en fondsen te werven voor het goede doel tegen teelbal en prostaatkanker.Jan had gehoord dat ik op 1 juni 2023 mee ga doen als fietser bij Alp d’HuZes en vond het een goed idee om het hieraan te doneren.
Wat er daarna gebeurde is legendarisch.
De voetbalkantine zat stampvol en Jan  kwam met een bijzonder voorstel, hij laat terplekke zijn hoofd kaalscheren als er binnen een half uur 1000 euro wordt ingezameld.Hans op de Haar pakte dit direct op en na een motiverende toespraak ging hij met een emmer rond, er werdt gul gegeven en samen met een bedrag wat Hans samen met Stephan al had ingezameld was het bedrag ruim binnengehaald.
Er werdt snel een tondeuse gehaald en onder toeziend oog van de mensen in de kantine werd het hoofd van Jan door Henny Jonkeren kaal geschoren, liveverslag werd op onnavolgbare wijze verzorgd door Hans.Op die zaterdagmiddag ontving ik ruim 1200 euro aan donatiegeld, samen met het bedrag wat Hans en Stephan hebben ingezameld komt het totaalbedrag op ruim 2000 euro, dat is haast niet te geloven, een dag daarna besef ik me echt hoe bijzonder dit is.
Dat laat maar weer zien waar onze kleine voetbalvereniging groot in kan zijn.
Hartelijk dank allemaal.Tinus Valkman.Als er iemand foto’s en of film heeft opgenomen van deze happening, dan hoor ik dat graag.Hieronder staat waar het uiteindelijk allemaal om gaat .Alpe d’HuZes is een uniek sportief evenement waarbij zoveel mogelijk geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker en naar verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker. Op één dag beklimmen 5000 deelnemers fietsend, hardlopend, of wandelend maximaal zes keer de Alpe d’Huez, onder het motto ‘opgeven is geen optie’.Mocht je een donatie willen doen, ga dan naar deze website.https://www.opgevenisgeenoptie.nl/s/14332/17026/e