Het was de week waarin trainer Job Lamberink aangaf aan het eind van dit seizoen te stoppen bij vv Bruchterveld.  Jammer voor de Tricolores, begrijpelijk gezien Job z’n privésituatie.  Over een aantal jaren kan Job altijd nog terugkomen, toch?
Gezien de goede reputatie van de club zullen potentiële opvolgers wel weer in de rij staan. Ook voor het tweede elftal moet de club op zoek naar een nieuwe trainer.

Terug naar de realiteit:  Op sportpark de Boekweit speelden de selectieteams  van het nieuwe DVC en Bruchterveld een oefenwedstrijdje nu de competitie is stilgelegd.  De wedstrijd tussen de tweede teams eindigde in
4-2 voor DVC.
De wedstrijd van de eerste elftallen stond onder leiding van Jan Otten uit Hardenberg.

Het was nog even de vraag of het wel door zou gaan, want een deel van het hoofdveld was gevaarlijk hard bevroren. Gelukkig kon er worden uitgeweken naar een bijveld waar reeds op gespeeld was en dus de ondergrond al wat losser was getrapt.

De eerste 10 minuten waren voor DVC. Eerst werd een vrije trap nog gestopt door Koen Godeke, maar na 9 minuten miste Nick van der Veen de bal en dit werd hard afgestraft, 1-0.

Bruchterveld herpakte zich hier wat en waarschuwde met een schot van Lesley op de Haar op buitenkant paal.  Maar even later ook een slippertje in de DVC verdediging en Rutger Dijk stelde broer Koen in staat hard de gelijkmaker binnen te schieten.

Na 20 minuten gingen Nick en Thijs samen en duel niet vol aan en de DVC spit profiteerde hetgeen de 2-1 voorsprong opleverde.

Hierna was DVC tot de rust de bovenliggende partij. Het was feller en sneller. Opvallende speler aan DVC kant was Dennis Gerritsen als sterk aanspeelpunt, maar ook als doelgerichte spits. Koen Godeke redde meerdere keren knap en hield Bruchterveld hiermee in de wedstrijd.
Toch viel vlak voor rust de gelijkmaker en wat voor één!  Een perfecte pass van Lesley op de Haar op Koen Dijk, die de ver voor z’n doel staande keeper van zo’n 25 meter met een lob passeerde.
En de laatste seconden van de eerste helft nog een corner voor DVC. De bal werd matig weggewerkt en ook dit werd hard afgestraft, 3-2 en rust.
Een verdiende voorsprong voor DVC dat gewoon iets beter was.

Na rust kwam Jonne Lambers in het veld voor Nick van der Veen.
Bruchterveld bleef knokken voor een beter resultaat en na een hard schot van Julian Smit kon de keeper slechts half redden, Koen Dijk was er als de kippen bij en onderstreepte z’n goede wedstrijd met z’n derde goal van de dag, 3-3.

Met nog een klein halfuurtje op de klok werden Lesley en Rutger gewisseld voor Maikel Ros en Niels Lubbers.  Om het aan de wisselingen in het team te wijten gaat te ver, maar toen begon toen ook net een mindere fase van Bruchterveld.  Wat gebrek aan concentratie en DVC scoorde twee keer binnen enkele minuten. Eerst een kopbal na een corner en meteen erop een messcherpe counter en het was 5-3.
De laatste 20 minuten waren weer voor de Tricolores. Ook ontstonden er nog enkele kansen. Luc zetten Maikel vrij voor de keeper, maar deze redde.  Een schot van Jonne werd net voor de lijn gekraakt en een mooie pegel van Luc ging via een verdediger en keeper over het doel.

In de stand kwam geen verandering meer.  Al met al een verdiende overwinning voor DVC, maar een zeer nuttige oefenpot voor beide teams.

A.s. zaterdag 18 december speelt Bruchterveld 1 vriendschappelijk thuis tegen vv Daarlerveen 1 om 14:00 uur.

Voor de wedstrijd hebben de teamleden en staf Lesley op de Haar in het zonnetje gezet ivm zijn 100e doelpunt voor vv Bruchterveld 1.
Zij overhandigden hem een shirt met het nummer 100.  Op naar de 200 zou ik zeggen !