Bruchterveld heeft in een wedstrijd waarin het voetballend eigenlijk de hele wedstrijd de mindere was toch de volle buit meegenomen uit Hengelo. Drie zeer belangrijke punten in de strijd om klassenbehoud.

ATC’65, een club met 1250 leden, groot sportpark Slangenbeek. De club ook van ex-FC Twente voorzitter Joop Munsterman. Maar geen Joop Munsterman of ander bestuurslid te bekennen om de bestuurders van vv Bruchterveld te ontvangen. Waar een grote club dan toch weer erg klein in kan zijn….
Dan de wedstrijd zelf, die onder leiding stond van een arbiter zonder naam. De man deed z’n werk echter prima.
De heenwedstrijd was geëindigd in een ruime 2-6 overwinning voor Mike Gigengack en z’n maten.
Deze man was toen de absolute uitblinker. Een gewaarschuwd mens telt dan voor twee zou je zeggen.  Toch had hij de bal na 10 minuten al in het netje liggen, maar assistent Rolfes stond daar nog met het vlagsignaal voor buitenspel, de naamloze arbiter nam dit signaal terecht over.
Het werd al snel duidelijk dat Bruchterveld voetballend de meerdere moest erkennen in ATC. Deze keer met een uitblinkende aanvoerder die men Piet noemde ( Pieter ten Harkel; even Piet gezocht op de ATC website). Aanval na aanval richting het doel van Koen Godeke, maar deze stond paraat, evenals de verdediging.
Vlak voor rust de eerste kans voor de Tricolores, maar het vlammende schot van Luc Roeleveld ging net langs de kruising.
Een prima 0-0 ruststand gezien vanuit de positie van de gasten.

Tien minuten na rust kwam Milan Eggengoor in het veld voor Lesley op de Haar. Meteen erna wellicht de grootste kans voor ATC met een scherpe voorzet van de aanvoerder en Gigengack die van dichtbij hard inschoot, maar Godeke stond exact goed. En meteen erop werd Mike geheel vrijstaand bereikt, maar hij verklootte de bal zelf. Irritatie over het maar niet scoren werd groter en groter bij ATC. Maar liefst 6 gele kaarten voor de gastheren en slechts eentje (Muusse) voor de gasten.
Zo’n twintig minuten na rust een vrije trap voor Luuk Benjamins. Zijn indraaide trap werd prima en hard binnen gekopt door de inlopende Muusse, 0-1 en wedstrijd op z’n kop.
Bruchterveld reorganiseerde wat achterin en verdedigde de dure voorsprong. Ondertussen ontstonden er ook kleine mogelijkheden op de counter, maar de schotjes van Roeleveld en Muusse waren te slapjes. Net toen men dacht dat er een stunt in de lucht hing, was er daar die vrije trap voor ATC. Bal hoog voor de pot, een halfslachtig stompende Godeke en een rebound met het hoofd van Luuk Wennink. Dat de bal nog via enkele andere hoofden ging, was niet van belang. De stand was weer gelijk. Dan dit maar zien vast te houden, een punt is beter dan niks.
Ondertussen waren de 90 minuten voorbij maar vanwege wat blessures, o.a. een volledige KO van Maikel Ros, liet de arbiter zonder naam terecht lang doorspelen.
En dan breekt minuut 96 aan. Richard Snippe met een hoge voorzet en bij de tweede paal is Milan Eggengoor het goudhaantje! Zijn kopbal ploft achter de verbouwereerde doelman (zie video  https://youtu.be/lCenYPJ1Lfk.)
Een minuut later blies de naamloze voor de laatste keer op z’n fluit en was het feest!
Veilig is vv Bruchterveld nog niet, maar dit was een geweldige stap in de goede richting. Komende zaterdag is er geen programma, op zaterdag 13 mei komt de aanstaande (?) kampioen Rigtersbleek op bezoek op de Noppenweide. Vervolgens is er dan op 27 mei nog de uitwedstrijd in Marienberg
Het blijven spannende weken.

HR

Na afloop het interview met een dolgelukkige coach Bloemendal.

Klik hier https://youtu.be/BjZBlk-ECgc