Na 2 wedstrijden met een gelijke stand te eindigen was het nu nodig om is weer te winnen.
Zaterdag 1 december stond de uit wedstrijd tegen Gramsbergen 3 op het programma. Dit team staat als laatste in het klassement. Dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden was al wel gebleken uit een bekerwedstrijd die we met 2-0 verloren hadden.

Het was half 3 toen het fluitsignaal van de heer passies klonk. Gramsbergen begon met de aftrap, waarna wij als Bruchterveld het direct moeilijk hadden om het veld goed te bezetten. Het was rommelig en ze speelden de bal snel heen en weer. Gramsbergen was gevaarlijk. Maar gelukkig na 5 minuten spelen was er een kans voor Bruchterveld met een voorzet van Guus waarop Marco L de bal er in schoof. 0-1 voor Bruchterveld! Toch bleef het rommelig aan onze kant en konden we moeilijk het ritme in de wedstrijd vinden. Na een half uur spelen kregen we eindelijk meer grip op de wedstrijd en konden we het middenveld dicht zetten. Daardoor moest Gramsbergen over de vlanken aanvallen. Toch kregen ze nog enkele kansen maar het bleef bij 0-1 de eerste helft. Op naar de rust!

Direct na de rust werd Marco H gewisseld met Roy. Ons spel was de 2e helft wat rustiger en minder rommelig. Na een kwartier spelen werd er weer gewisseld. Gerjon kwam op de plaats van Marco L en Jens op de plaats van Guus. Gerjon lachte en zei dat hij wel even zou laten zien hoe het moest. 😉
Na de wissels werd direct de 0-2 gemaakt door Jarno. En nog geen 4 minuten later werd ook de 0-3 gemaakt. Door Rob met zijn zwakke been. We kregen eindelijk de smaak te pakken, want een minuut later volgde na een lange uittrap van Koen door Roy ook de 0-4!

Bruchterveld kwam goed aan het voetballen en Gramsbergen verzwakte helemaal. Er werd goed druk gezet door Bruchterveld en in de 75e minuut werd er nog een corner genomen door Jens waarna Frank hem er fraai inkopte. 0-5! Daarna hebben we nog een paar kleine kansen gehad maar het bleef bij 0-5. Al met al, een mooie eindstand.

Volgende week thuis om half 3 tegen DETO 3. De laatste wedstrijd van dit jaar, hopen op weer zo’n mooie stand.