Een uitwedstrijd bij DKB in De Krim is altijd lastig. Als je daar op bezoek moet en denkt het op halve kracht te kunnen doen, dan kom je op de koffie. Deze keer was het niet anders.

Onder leiding van arbiter Wessels begonnen de Tricolores goed. De eerste mogelijkheid was dan ook voor de gasten. Na een mooi steekpassje van Rob Meiijerink kwam Niels Lubbers net een teenlengte tekort.
Het antwoord van DKB kwam snel via Stef Tangenberg die na een afgeslagen corner de bal over de doel pegelde.  Een schot Lesley op de Haar ging over en een kopbal van Koen Otten belandde via de rug van Lubbers in handen van keeper Kevin Mepschen.
De beste kans was voor Meijerink, na een steekpass van Lubbers. Zijn schot echter was ook een gemakkelijke prooi voor Mepschen.

Hierna slopen er slordigheden in het spel van Bruchterveld en DKB nam de wedstrijd over. Een eerste slordigheid werd nog net niet afgestraft maar vlak voor rust was het wel raak. Een DKB-er mocht zomaar ongehinderd vanaf de achterlijn een voorzet lanceren, die door David van Zandwijk bij de eerste paal werd binnen getikt.
En als Igor Tangenberg, na weer dom balverlies van de gasten, zijn hoofd net iets beter achter de bal had kunnen krijgen, was het 2-0 geweest met de rust.
Nu kwam de theepauze met een 1-0 stand.

Na een donderspeech van coach Keuken mocht je een gedrevener Bruchterveld verwachten. Maar helaas was dit niet het geval. Opnieuw mocht een DKB-er over links ongehinderd een voorzet geven, die door Jordy van Zandwijk werd binnen gekopt.  Een 2-0 voorsprong waar niets op af viel te dingen op dat moment.
DKB liet zien te willen winnen en bij de Tricolores gaven teveel spelers niet thuis deze middag.
Een slappe vrije trap van Op de Haar was wat dat betreft tekenend voor het spelbeeld op dat moment.

Rond de 65e minuut twee keer een gevaarlijke situatie voor het doel van Huisjes. En telkens was Leon Kosse erbij betrokken. Deze lepe voetballer kreeg veel te veel vrijheid deze middag.

Maar ook als je niet in de wedstrijd zit kan een kleine opleving een wedstrijd doen kantelen. Bij de eerste goede aanval van de gasten via Reinders en Op de Haar kwam de bal bij Martijn Huisjes die het beheerst afmaakte, 2-1.
Plotseling werd er wel gebikkeld en roken de Bruchtervelders opeens weer een punt.
En die leek er ook te komen. Een prima actie van Meijerink was de basis en Op de Haar legde de bal netjes in de lange hoek, 2-2 in de 88e minuut. Met deze stand had een ieder kunnen leven, maar toen begon de Wessels-show.

Een hard schot van Kosse kon door Huisjes niet worden gepakt, de terugspringende bal werd door Van der Veen netjes met de borst teruggespeeld op zijn keeper. Wessels oordeeld vanaf afstand “hands” en dus een penalty én geel.  Veel protesten en nog meer gele kaarten.
Na de benutte strafschop door Kosse (3-2) kreeg Wouter Huisjes nog zijn tweede kaart en kon vertrekken.

Bruchterveld trok met tien man masssaal naar voren. En de kans op de 3-3 kwam er ook nog. Gijs Odink ging de zestien meter binnen en wilde uithalen. Een duwtje in zijn rug verhinderde dat, ook nu oordeelde Wessels dat dit een penalty was.
Koen Otten kon het punt redden, maar het was Mepschen die er twee extra redde voor DKB door de te zachte inzet van Otten uit de hoek te tikken.
Einde wedstrijd.

Al met al zeer zuur voor Bruchterveld, maar over de hele wedstrijd gezien een terechte overwinning voor de geel-zwarten.  De warrig leidende arbiter was de gebeten hond, maar ook al floot hij irritant en deed hij rare dingen, hij was uiteindelijk niet de oorzaak van de nederlaag.
Als niet iedereen er 100% voor gaat, maar te slap de duels aangaat of de kantjes ervan af loopt, dan kun je ook niet verwachten dat je een wedstrijd gaat winnen. Hopen op een enkele bevlieging is een te wankele basis.

Volgende week op bezoek bij Angelslo.

Opstelling:
Wouter Huisjes; Ros, Otten, Strijker (75′ Waterink), Altena; Reinders (90′ Koen Godeke), Van der Veen, Lubbers (85′ Gijs Odink); Meijerink, Martijn Huisjes, Op de Haar.

DSC08889 DSC08895 DSC08899 DSC08902 DSC08904 DSC08915 DSC08921 DSC08922 DSC08925 DSC08927 DSC08929 DSC08931 DSC08938 DSC08939 DSC08942 DSC08943 DSC08949 DSC08960 DSC08975